.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 0
  • بازدید دیروز : 191
  • کل بازدید : 1443433
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/1    ساعت : 12:0 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در چهارشنبه 92/5/23 ساعت 9:45 ص نویسنده : ایمان احمدی

عکس/امام جماعت تک تیرانداز

"شیخ اوبیدا" امام جماعت مسجد اسامه بن زاید در حلب نمازگزاران را به جنگ علیه دولت تحریک می کند. نبرد در شهر حلب مدتهاست که بین ارتش سوریه و تروریستهای ارتش آزاد و القاعده ادامه دارد و این گونه اقدامات به افزایش تخریب و کشتار در این شهر منجر می شود.




      
ارسال شده در سه شنبه 92/5/22 ساعت 8:7 ص نویسنده : ایمان احمدی

امیرالمومنین امام علی علیه السلام در بخشی از نامه خود به مالک اشتر فرمودند: بدترین وزیران تو، کسى است که پیش از تو وزیر بدکاران بوده، و در گناهان آنان شرکت داشت، پس مبادا چنین افرادى محرم راز تو باشند، زیرا که آنان یاوران گناهکاران، و یارى دهندگان ستمکارانند.
تو باید جانشینانى بهتر از آنان داشته باشى که قدرت فکرى امثال آنها را داشته اما گناهان و کردار زشت آنها را نداشته باشند.
کسانى که ستمکارى را بر ستمى یارى نکرده، و گناهکارى را در گناهى کمک نرسانده باشند، هزینه این گونه از افراد بر تو سبک تر، و یاریشان بهتر، و مهربانیشان بیشتر، و دوستى آنان جز با تو کمتر است.
آنان را از خواص، و دوستان نزدیک، و رازداران خود قرار ده، سپس از میان آنان افرادى را که در حق گویى از همه صریح ترند، و در آنچه را که خدا براى دوستانش نمى پسندد تو را مددکار نباشند، انتخاب کن، چه خوشایند تو باشد یا ناخوشایند.
تا مى توانى با پرهیزکاران و راستگویان بپیوند، و آنان را چنان پرورش ده که تو را فراوان نستایند، و تو را براى اعمال زشتى که انجام نداده اى تشویق نکنند، که ستایش بى اندازه خودپسندى مى آورد، و انسان را به سرکشى وامى دارد.

متن حدیث:


شَرُّ وُزَرَائِکَ مَنْ کَانَ لِلْأَشْرَارِ قَبْلَکَ وَزِیراً وَ مَنْ شَرِکَهُمْ فِی الْآثَامِ فَلَا یَکُونَنَّ لَکَ بِطَانَةً فَإِنَّهُمْ أَعْوَانُ الْأَثَمَةِ وَ إِخْوَانُ الظَّلَمَةِ وَ أَنْتَ وَاجِدٌ مِنْهُمْ خَیْرَ الْخَلَفِ مِمَّنْ لَهُ مِثْلُ آرَائِهِمْ وَ نَفَاذِهِمْ وَ لَیْسَ عَلَیْهِ مِثْلُ آصَارِهِمْ وَ أَوْزَارِهِمْ مِمَّنْ لَمْ یُعَاوِنْ ظَالِماً عَلَى ظُلْمِهِ وَ لَا آثِماً عَلَى إِثْمِهِ أُولَئِکَ أَخَفُّ عَلَیْکَ مَئُونَةً وَ أَحْسَنُ لَکَ مَعُونَةً وَ أَحْنَى عَلَیْکَ عَطْفاً وَ أَقَلُّ لِغَیْرِکَ إِلْفاً فَاتَّخِذْ أُولَئِکَ خَاصَّةً لِخَلَوَاتِکَ وَ حَفَلَاتِکَ ثُمَّ لْیَکُنْ آثَرُهُمْ عِنْدَکَ أَقْوَلَهُمْ بِمُرِّ الْحَقِّ لَکَ وَ أَقَلَّهُمْ مُسَاعَدَةً فِیمَا یَکُونُ مِنْکَ مِمَّا کَرِهَ اللَّهُ لِأَوْلِیَائِهِ وَاقِعاً ذَلِکَ مِنْ هَوَاکَ حَیْثُ وَقَعَ وَ الْصَقْ بِأَهْلِ الْوَرَعِ وَ الصِّدْقِ ثُمَّ رُضْهُمْ عَلَى أَنْ لَا یُطْرُوکَ وَ لَا یُبَجِّحُوکَ بِبَاطِلٍ لَمْ تَفْعَلْهُ فَإِنَّ کَثْرَةَ الْإِطْرَاءِ تُحْدِثُ الزَّهْوَ وَ تُدْنِی مِنَ الْعِزَّةِ وَ لَا یَکُونَنَّ الْمُحْسِنُ وَ الْمُسِی‏ءُ عِنْدَکَ بِمَنْزِلَةٍ سَوَاءٍ...


«نهج البلاغه، نامه 53»




      
ارسال شده در سه شنبه 92/5/22 ساعت 7:55 ص نویسنده : ایمان احمدی

به هر اندازه که زندگی این دنیا رنگ خدایی داشته باشد به همان میزان آسایش و راحتی در سرای اخروی برای انسان رقم خواهد خورد؛چراکه هر عمل نیک مان موجب نجات مان از مهلکه های آخرت خواهد بود.

در روایتی از امام المتقین علی علیه السلام به چهار آتش که همزمان با در قبرگذاشتن هر جسدی به سراغ او می آید اشاره شده و کلید نجات از آن نیز معرفی شده است.

ایشان می فرمایند:

هرگاه مرده ای را در قبرش بگذارند چهار آتش او را در میان می گیرند:

1- نماز می آید و یکی از آن چهار آتش را خاموش می کند

2- روزه می آید و یکی دیگر را خاموش می کند

3- صدقه می آید و آتش دیگر را خاموش می سازد

4-و علم و دانش می آید و آتش چهارم را خاموش می سازد و سپس (علم )می گوید :اگر من به انها می رسیدم حتما خودم همه آنها را خاموش می کردم ،پس چشمت روشن باد که من با تو هستم و هرگز بدی و ناگواری نخواهی دید.

(شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ج20 ص 247)

البته طبیعی است که مراد از علم و دانش در این روایت، دانشی است که در مسیر خیر باشد و در جهت رضایت الهی باشد.چنین دانشی هم می تواند خود عالم  را در جهت  اهداف الهی و خدایی حرکت دهد و هم جامعه را به سمت صلاح و نیکی هدایت کند.




      
ارسال شده در سه شنبه 92/5/22 ساعت 7:52 ص نویسنده : ایمان احمدی

ذکر یونسیه: لا إِلَهَ إِلَّا أَنتَ سُبْحَانَک إِنِّی کنتُ مِنَ الظَّالِمِینَ

 

1ـ پیامبر گرامى صلى الله علیه و آله فرمودند:

هر بیمار مسلمانى که این دعا را بخواند، اگر در آن بیمارى (بهبودى نیافت و) مُرد پاداش شهید به او داده مى شود و اگر بهبودى یافت، تمام گناهانش آمرزیده شده است .

 

2ـ رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمودند:

آیا به شما خبر دهم از دعایى که هرگاه غم و گرفتارى پیش آمد آن ادعا را بخوانید گشایش  حاصل شود؟

اصحاب گفتند: آرى اى رسول خدا.

آن حضرت فرمود:

دعاى یونس که طعمه ماهى شد: «لا اله الا انت سُبحانَکَ اِنّى کُنتُ مِن الظالمین»

 

3ـ امام صادق علیه السلام فرمودند:

تعجب می‌کنم از کسى که غم زده است چطور این دعا را نمى خواند: «لا اله الا انت سبحانک انى کنت من الظالمین»؛ چرا که خداوند به دنبال آن مى فرماید: ما او را پاسخ دادیم و از غم نجات دادیم و این چنین مؤمنان را نجات مى دهیم .

 

4ـ مرحوم کلینى نقل مى‌کند: مردى خراسانى بین مکه و مدینه در ربذه به امام صادق علیه السلام برخورد و عرضه داشت: فدایت شوم! من تا کنون فرزند دار، نشده‌ام، چه کنم؟

حضرت فرمودند:

هرگاه به وطن برگشتى و خواستى به سوى همسرت روى، آیه «وَذَا النُّونِ إِذ ذَهَبَ مُغَاضِبًا فَظَنَّ أَن لَّن نَّقْدِرَ عَلَیْهِ فَنَادَى فِی الظُّلُمَاتِ أَن لَّا إِلَهَ إِلَّا أَنتَ سُبْحَانَک إِنِّی کنتُ مِنَ الظَّالِمِینَ» را بخوان انشاء الله فرزند دار خواهی شد




      
ارسال شده در سه شنبه 92/5/22 ساعت 7:45 ص نویسنده : ایمان احمدی

امام على سلام الله علیه :

وَ اللّهِ ما أرى عَبْدا یَتَّقى تَقْوىً تَنْفَعُهُ حَتَّى یَخْزِنَ لِسانَهُ؛

به خدا سوگند، بنده با تقوایى را نمی‏شناسم که تقوایش او را سود دهد مگر آن که زبانش را نگه دارد.

نهج البلاغه، خطبه 176




      
ارسال شده در دوشنبه 92/5/21 ساعت 11:27 ص نویسنده : ایمان احمدی

در ادامه جلسه علنی مجلس با موضوع بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رییس جمهور، حکیمی به نقل قولی از هاشمی پرداخت و از دعوت او به مراسم تحلیف انتقاد کرد.
به گزارش صراط، حکیمی که به عنوان نماینده مخالف کلیات کابینه پیشنهادی صحبت می کرد در بخشی از صحبت های خود خطاب به روحانی گفت "در جلسه‌ای که خدمت هاشمی بودیم ایشان شورای نگهبان را ماشین امضای رهبری نامیدند که ما جلسه را ترک کردیم. ولی شما خانواده وی را به مراسم تحلیف دعوت کردید."
بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رییس جمهور در صحن علنی مجلس ادامه دارد.




      
ارسال شده در یکشنبه 92/5/20 ساعت 11:19 ص نویسنده : ایمان احمدی

این گروه تکفیری که در کشورهای مختلف عربی و آفریقایی فعالیت می ‏کند با انتشار بیانیه ای در سایت و صفحه فیسبوک خود، توجیه این دعوت را "افزایش نفوذ شیعه" دانست.

گروه‎های سلفی در چند سال اخیر با تکیه بر مسائل فرقه‎ای تلاش به جذب عضو کرده اند و به جای توجه به دشمنان اصلی جهان اسلام همچون رژیم صهیونیستی، تمرکز خود را بر تفرقه افکنی در جهان اسلام و ترویج نظرات تکفیری قرار داده اند که در راستای اهداف استکبار جهانی است.




      

علامه بحرا‌لعلوم در سال 1186 قمری به قصد زیارت، عازم مشهد مقدس شد و به محض اینکه با علمای آنجا دیدار کرد به مدت 6 سال در مشهد اقامت کرد، با توجه به اینکه در آن زمان علامه بحرالعلوم در زمره مجتهدان بزرگ قرار داشت اما فلسفه، عقاید و کلام را از استاد میرزا مهدی اصفهانی آموخت.
 
علامه بحرالعلوم در سال 1193 قمری راهی حجاز شد و مدت 2 سال کنار خانه خدا ماند و «جار‌ الله» شد در طی این دو سال چنان تسلطی به اهل سنت داشت که شاگردان مذاهب چهارگانه اهل سنت پیش او می‌آمدند و علامه براساس هر یک از مذاهب بر آنها تدریس می‌کرد و در واقع، در تمام این مدت علامه بحرالعلوم در تقیه بود.
 
زمانی که علامه قصد داشت از حجاز خارج شود مذهب تشیع خویش را به اهل تسنن اعلام کرد، وقتی علما و بزرگان اهل تسنن از این موضوع با خبر شدند مقابل او ایستادند اما علامه بحر‌العلوم در بسیاری از مباحث، آنها را محکوم کرد و نکته جالب اینکه امام جمعه مکه در سن 80 سالگی به دست این عالم بزرگوار شیعه شد.



      
ارسال شده در یکشنبه 92/5/20 ساعت 7:55 ص نویسنده : ایمان احمدی




      
ارسال شده در یکشنبه 92/5/20 ساعت 7:44 ص نویسنده : ایمان احمدی

 

امام على سلام الله علیه :

رُبَّ کَلِمَةٍ سَلَبَت نِعمَةً ، و جَلَبَت نِقمَةً .

بسا سخنى که نعمتى را از کف ربوده و گرفتارى و عذاب پیش آورده است.

نهج البلاغة، حکمت 381




      
<      1   2   3   4   5   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا