.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 137
  • بازدید دیروز : 191
  • کل بازدید : 1443570
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/1    ساعت : 12:36 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در شنبه 93/1/30 ساعت 5:15 ع نویسنده : ایمان احمدی

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000355/nf00355533-1.jpg




      
ارسال شده در شنبه 93/1/30 ساعت 5:13 ع نویسنده : ایمان احمدی




      
ارسال شده در شنبه 93/1/30 ساعت 7:44 ص نویسنده : ایمان احمدی

 

امام سجّاد علیه السلام:

وَ أمّا حَقُّ اُمِّکَ فَأنْ تَعلَمَ أنَّها حَمَلَتکَ حَیثُ لایَحتَمِلُ أَحَدٌ أَحَدا و أعطَتْکَ مِن ثَمَرَةِ قلب‌ها مالا یُعطِی أحَدٌ أحَدا؛

حقّ مادرت بر تو این است که بدانى او تو را در جایى حمل کرده است که هیچ کس دیگرى را حمل نمی‌کند و از میوه دلش آن به تو داد که هیچ کس به دیگرى نمی‌دهد.

امالى صدوق ، ص453




      
ارسال شده در جمعه 93/1/29 ساعت 10:50 ص نویسنده : ایمان احمدی

25 فرودین مراسم جشن هسته ای در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد. این برنامه البته با حاشیه هایی نیز همراه بود؛ حاشیه هایی که تداعی گر اغتشاشات فتنه 88، وقایع انتشار نشریات موهن در اردیبهشت 87 و اغتشاشات مراسم های نقد دانشگاه آزاد در سال های گذشته بود.

به گزارش فرهنگ نیوز، قابل پیش بینی بود که در مراسمی که دانشجویان برای روز ملی فناوری هسته ای تدارک دیده بودند، عده ای بخواهند با جار و جنجال فضای این برنامه دانشجویی را ملتهب سازند.
 
در این برنامه، عده ای در بین دانشجویان به قصد ایجاد التهاب و متشنج کردن فضای دانشجویی حاکم بر تالار برنامه، در زمان سخنرانی سخنران ها در میان دانشجویان همهمه به راه انداخته و شعارهای مختلفی را ایراد نمودند تا بتوانند بخشی از جمعیت را همراه با خود نمایند.
 
لازم به ذکر است که پدر شهید احمدی روشن و فریدون عباسی، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی و سعید جلیلی از میهمانان این جشن در دانشگاه پلی تکنیک امیرکبیر بودند.
 
با ورود جلیلی به سالن مراسم، تعدادی از دانشجویان فریاد «صل علی محمد یاور رهبر آمد» سر دادند که همزمان با این شعار دسته دیگری از دانشجویان در سالن فریاد «روحانی-روحانی حمایتت می‌کنیم» و «سلام بر خاتمی درود بر روحانی» را فریاد می زدند.
 
از طرفی دانشجویانی فریاد «حرف ما یک کلام مقاومت والسلام» و عده ای دیگر فریاد «رای ما یک کلام نخست وزیر امام» سر می‌دادند.
 
سخنران اول این مراسم فریدون عباسی بود به دعوت مجری برنامه وی بالای سن قرار گرفت اما همزمان با حضور وی بالای سن عده ای در سالن فریاد «روحانی-روحانی حمایتت می‌کنیم» سر دادند اما فریدون عباسی سخنان خود را در جریان همین شعارها به پایان رساند و از دانشجویان به خاطر این شور و هیجان تقدیر کرد.
 
در پایان سخنان عباسی نیز تعدادی فریاد «بسیجی واقعی همت بود و باکری» سر دادند.
 
در ادامه نیز جلیلی در جایگاه قرار گرفت که همزمان با شروع سخنرانی وی عده ای فریاد «سلام بر خاتمی درود بر روحانی»  سر داده و در مقابل نیز دانشجویان فریاد «جلیلی-جلیلی حمایتت می‌کنیم، مرگ بر فتنه گر، مرگ بر اسلام آمریکایی» سر دادند البته در جریان سخنرانی جلیلی عده معدودی که خواسته شان آزادی زندانیان سیاسی و فتنه گر بود«یار دبستانی» می‌خواندند.
 
وجه مشترک این مراسم همچون مراسم هایی که چندی پیش در آستانه 16 آذر و 9 دی در دانشگاه های تهران و صنعتی شریف برگزار شد این بود که در این مراسم عده معدودی قصد بر هم زدن نظم مراسم را داشتند و با هیاهو همه تلاش خود را برای جنجالی ساختن جشن هسته ای دانشجویان بکار بردند.
 
این تعداد معدود را در ذیل ببینید.
 
 
 وحید دولت آبادی، ورودی 88 مهندسی مکانیک است که در اغتشاشات سال 88، درب دانشگاه را شکست و جالب توجه است که در مناظره‌ای در 16 آذر 91 در همین دانشگاه، صراحتا به این کار خود اعتراف نمود
 
 
 
 
 
دیدار تعلیقی ها و افراطی های دانشگاه امیرکبیر با هاشمی رفسنجانی
 
 
 



      
ارسال شده در جمعه 93/1/29 ساعت 9:51 ص نویسنده : ایمان احمدی

 

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله:

إذا تَجَهَّزوا لِغَزوِهِم باهَى اللّهُ بهم المَلائِکَةَ، فَإِذا وَدَّعَهُم أهلوهُم بَکَت عَلَیهِمُ الحیطانُ وَالبُیوتُ؛

ـ در مقام مجاهدان ـ هر گاه خود را براى جهاد، تجهیز و آماده کنند، خداوند به وجود آنان بر فرشتگان، مباهات می‌کند و چون خانواده‌شان با ایشان خداحافظى نمایند، دیوارها و خانه‌ها براى آنان گریه می‌کنند.

بحار الأنوار : ج 100 ص 12 ح 27




      
ارسال شده در پنج شنبه 93/1/28 ساعت 6:58 ص نویسنده : ایمان احمدی

 

امام جواد علیه السلام:

إِنّما تَکون الشَهواتُ مِن ضَعفِ القَلبِ. ومَنِ انقادَ إلَى الطُّمَأنینَةِ قَبلَ الخِبرَةِ فَقَد عَرَّضَ نَفسَهُ لِلهَلَکةِ، وَلِلعاقِبةِ المُتعِبةِ؛

هوس‌ها زاییده ضعف قلب است وآن که پیش از آزمودن اطمینان کند، بی‌گمان خود را در معرض هلاکت و فرجامى سخت قرار داده است.

الدرّة الباهرة : ص 40، ح 116 إلى 118




      
ارسال شده در چهارشنبه 93/1/27 ساعت 4:34 ع نویسنده : ایمان احمدی

نماز شب

ما براى اوقات خواب خود افسوس مى خوریم که چرا براى نماز شب بیدار نمى شویم، در صورتى که اوقات بیدارى را به غفلت مى گذرانیم! زیرا اگر در بیدارى به توجّه و بندگى مشغول بودیم، توفیق بیدارى شب را نیز براى تهجّد و خواندن نافله ى شب و تلاوت قرآن پیدا مى کردیم.

در مجلس اوّل ملاقات مرحوم علاّمه طباطبایى با استاد اخلاقى خود مرحوم آقا سیّد على قاضى، مرحوم قاضى به ایشان فرمود: فرزندم! اگر دنیا مى خواهى نماز شب بخوان، اگر آخرت هم مى خواهى نماز شب بخوان. در روایت هم آمده است:

«هر کس نماز شب بخواند و در روز بگوید که گرسنه هستم یا غذا و روزى ندارم او را تکذیب کنید.»




      
ارسال شده در سه شنبه 93/1/26 ساعت 3:48 ع نویسنده : ایمان احمدی

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000355/nf00355198-1.jpg




      
ارسال شده در سه شنبه 93/1/26 ساعت 3:48 ع نویسنده : ایمان احمدی

سیّد مرتضی آن آیت عظمی (برادر سیّد رضی) که ایشان هم از آیات عظام و بزرگان ما بودند و هر دوی آن سیّدین نیّرین، شاگردان حضرت شیخنا الاعظم، حضرت مفید عزیز(بودند) راجع به وجود مقدّس استاد عظیم‌الشّأنشان، حضرت شیخنا الاعظم می‌فرمایند: همه وجود ایشان، از نوک پا تا فرق سر، به عنوان تقوا بود و اصلاً او تقوا بود، «مِن رجله إلی رأسه، فهو التّقوی».

یعنی شیخنا الاعظم، حضرت مفید عزیز تقوای مجسّم بودند. حالا معلوم است چنین کسی که این حال را دارند، همه مسائل در ید قدرت ایشان است و براساس همین است که علم‌ها هم تفهیم می‌شود و مطالب را می‌فهمند و همین‌طور از خودشان چیزی نمی‌گویند و هر چه که بیان می‌کنند، مِن ناحیة الحجّه(عج) است.

کما اینکه در مورد اوّلین فتوایی که حضرت شیخنا الاعظم، اوّل مرجع دین، دادند، بیان می‌شود: زن بارداری از دنیا رفته بود، محضر شیخنا الاعظم آمدند و عرضه داشتند: این بانو، باردار بوده و از دنیا رفته است، آیا باید شکم زن را شکافت و طفل را بیرون آورد و یا به همان حالت او را دفن کنیم؟ فرمودند: او را به همین حالت دفن کنید. آن مرد برگشت، ولی متوجّه شد، سواری از پشت سر می‌تازد و می‌آید، وقتی نزدیک او رسید، گفت: ای مرد! شیخ می‌گوید: شکم آن زن را بشکافید و طفل را بیرون بیاورید، بعد او را دفن کنید؛ این، اهانت به میّت نیست.

مرد روستایی همان کار را کرد و پس از مدتی، ماجرای آن سوار را برای شیخ نقل کردند. شیخ فرمودند: من کسی را نفرستاده بودم. معلوم است آن شخص، نماینده حضرت صاحب(عج) بوده‌اند، حالا که ما در احکام شرعی اشتباه می‌کنیم، همان بهتر که دیگر فتوا ندهیم. لذا در خانه خود را بست و بیرون نیامد. امّا از ناحیه مقدّسه حضرت صاحب(عج) توقیعی برای شیخ صادر شد که بر شماست فتوا دادن و بر ماست که نگذاریم شما در خطا واقع شوید.




      
ارسال شده در سه شنبه 93/1/26 ساعت 5:58 ص نویسنده : ایمان احمدی

 

امام علی علیه السلام:

ما رَفَعَ امرَأً کَهِمَّتِهِ، ولا وَضَعَهُ کَشَهوَتِهِ؛

هیچ چیز همچون همّت، آدمى را بلندمرتبه نمی‌گردانَد و هیچ چیز مانند شهوت او را خوار نمی‌کند.

عیون الحکم والمواعظ: ص 484 ح 8928




      
   1   2   3   4      >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا