.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 236
  • بازدید دیروز : 653
  • کل بازدید : 1445236
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/6    ساعت : 7:32 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در دوشنبه 93/6/31 ساعت 8:35 ص نویسنده : ایمان احمدی

امام على علیه السلام :
جهاد درى از درهاى بهشت است که خداوند آن را بر روى اولیاى خاص خود گشوده است.
نهج البلاغه ، خطبه 27 / میزان الحکمه: ج 13 ص 548



      
ارسال شده در یکشنبه 93/6/30 ساعت 7:58 ص نویسنده : ایمان احمدی

امام على علیه السلام:
گناهى که مهلت یابم پس از آن، دو رکعت نماز بخوانم، مرا اندیشناک نمی‌‏کند.
نهج البلاغة: حکمت 299 / شناخت‌نامه نماز: ج1 ص194



      
ارسال شده در شنبه 93/6/29 ساعت 10:36 ص نویسنده : ایمان احمدی

امام على علیه السلام:
اگر مرتکب گناه شدى، به سرعت آن را با توبه نابود کن.
تحف العقول: ص 81 / گزیده تحف العقول، ص28



      
ارسال شده در جمعه 93/6/28 ساعت 4:55 ع نویسنده : ایمان احمدی

امام على علیه السلام:
جوانان را به مباحثه و جدال [علمى]، و میانسالان را به اندیشیدن، و پیران را به سکوت، فرمان دهید.
شرح نهج البلاغة: ج 20 ص 285 ح 260/ دانشنامه قرآن و حدیث: ج15 ص394
 


      
ارسال شده در پنج شنبه 93/6/27 ساعت 6:0 ع نویسنده : ایمان احمدی

امام صادق علیه السلام:
هیچ گوینده اى درباره ما بیت شعرى نمى سراید ، مگر آن که [ پیش تر] به وسیله روح القدس، تأیید مى شود.
عیون أخبار الرضا علیه السلام ج 1 ص 7 / تبلیغ بر پایه قرآن و حدیث، ص 268



      
ارسال شده در چهارشنبه 93/6/26 ساعت 7:51 ص نویسنده : ایمان احمدی

پزشکان تأکید می کنند که با خواب غلظت خون بالا میرود  و هر زمان که به صبح نزدیک تر می شویم خون غلیظ تر می شود و دقیقا در لحظات نزدیک شدن به اذان به غلظت خون حد اعلا می رسد.

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1392/05/08/13920508053256512_PhotoL.jpg

جالب اینجاست کسانی که برای اقامه نماز صبح بیدار می شوند؛ با وضو گرفتن میزان غلظت خون خود را تنظیم می کنند و با خواندن نماز بدن کاملا تنظیم شده وبه حالت عادی بر میگردد.

کسانی که با ورزش های آرامش بخش و انرژی درمانی آشنا هستند میدانند، «چاکراها» نقاط ورود و خروج انرژی به بدن هستند، حالا اگر دقت کرده باشید هنگام وضو گرفتن تنها جایی که از پایین به بالا شسته میشود مسح پاهاست.

شما از نقطه ی انگشت شست پا دست خود را به سمت بالا میکشید . و این یعنی تنها جایی که انرژی مثبت به بدن برمی گرداند مسح پاهاست.

در تمام مراحل وضو گرفتن با هفت «چاکرای» بدن سر و کار داریم. در تمام مراحل از تمام «چاکراها» به وسیله ی آب که منبع پاکی و قداست است  انرژی های منفی بدن رو به سمت خارج دفع کرده و در مرحله ی آخر وضو گرفتن انرژی مثبت رو وارد بدن می کنیم




      
ارسال شده در چهارشنبه 93/6/26 ساعت 7:48 ص نویسنده : ایمان احمدی

امام صادق علیه السلام:
مردم را با غیر زبان‏هایتان دعوت کنید. آنان باید از شما پارسایى و تلاش و نماز و نیکى ببینند. این، معناى دعوت حقیقى است.
الکافی: ج 2 ص 78 ح 14 / شناخت‌نامه نماز: ج1 ص144



      
ارسال شده در سه شنبه 93/6/25 ساعت 7:55 ص نویسنده : ایمان احمدی

در یک هفته گذشته و پس از عمل جراحی رهبر معظم انقلاب، افراد زیادی از مقامات کشوری، لشگری، روحانیون، هنرمندان، ورزشکاران , ... به عیادت حضرت آقا رفتند و برای ایشان آرزوی سلامتی کردند, اما از جهاتی شاید خاص ترین فردی که به عیادت مقام معظم رهبری رفت حضرت ایت الله ناصری بودند.

آیت الله ناصری علی رغم این که می توانستند به وسیله تماس تلفنی و یا فرستادن نماینده ای به محضر آقا از ایشان عیادت و احوال پرسی کنند اما رنج سفر را به جان خود خریده و خود حضورا به عیادت آقا رفتند و با ایشان حال و احوال کردند.

خاص بودن این ملاقات وقتی بیشتر به چشم می آید که به کسالت شخص آیت الله ناصری توجه شود. شدت کسالات این استاد بزرگ اخلاق به حدی است که در برخی مواقع حتی جلسات ایشان در خود اصفهان نیز تعطیل می شود و اکنون و با وجود این کسالت ها دیدار حضوری از رهبر انقلاب را بر خود واجب دانسته و به حضور ایشان شتافتند.


به گزارش رویش نیوز، آیت الله ناصری از علمای بزرگ اخلاق ایران و اصفهان هستند. ایشان در سال 1309 ش در دولت آباد اصفهان و در خانواده‌ای اهل زهد و تقوا به دنیا آمد. پدر وی حاج شیخ محمد باقر ناصری که از عالمان زاهد و وارسته بود، ویتحصیلات خود را ابتدا در دولت آباد آغاز کرد و سپس در حوزه علمیه اصفهان ادامه داد. و با مهاجرت پدرش به شهر نجف راهی آنجا شد. پس از برگشت پدر به ایران او همچنان به ادامه تحصیل در نجف پرداخت. اساتید وی مدرس افغانی، مجتبی لنکرانی، سید عبدالاعلی سبزواری، عبدالکریم کرونی اصفهانی، محمدحسین دهاقانی، صدرا بادکوبه‌ای، میرزا هاشم آملی، سید عبدالهادی شیرازی، سید روح‌الله خمینی، سید محمود شاهرودی، سید ابوالقاسم خویی بوده‌اند. وی با حسن صافی اصفهانی آشنایی نزدیک داشت.

وی علاوه بر علوم رسمی به بهره‌گیری علوم معنوی نزد محمد کوفی، سید محمد کشمیری، شیخ عباس قوچانی، سیدهاشمحداد و سید جمال‌الدین گلپایگانی پرداخت. همچنین با شخصیت‌های عرفانی و اخلاقی چون علامه طباطبایی، محمداسماعیل دولابی، حاج عبدالرضا گردعاوی، مولوی قندهاری، آشنایی و ارتباط داشت.

آیت‌الله ناصری دولت آبادی به امر استادش آیت‌الله سید محمد کشمیری به اصفهان بازگشت و گذشته از مجالس تدریس فقه و اصول و تفسیر قرآنی که سالیانی دراز در حوزه علمیّه این شهر اقامه نموده و تا کنون نیز ادامه دارد، به تربیت نفوس مستعدّ همّت گماشت. گذشته از جلسات درس اخلاق وی که در مدارس علمیّه این شهر برگزار می‌شود، نماز جماعت و مجالس وعظ و سخنرانی او در مسجد کمرزرین اصفهان برقرار است.

حضرت آیت الله ناصری را را می توان یکی از منابع فیوضات دانست به نحوی که هر ساله و در تمام ظهرهای ماه مبارک رمضان, محفل بزرگ سخنرانی ایشان برپاست و سیل مردم علاقه مندان از پیر و جوان گرفته تا بازاری و دانشجو و کارمند از سخنان لطیف ایشان بهره مند می شوند. اوج این لطافت زمانی رخ می نمایاند که لحن صدای آیت الله برای چندمین بار در یک سخنرانی ناگهان تغییر می کند و اشک های شوق بر گونه ها روان می شود، اینجاست که مستمعین می فهمند قرار است در مورد وجود نازنین حضرت بقیة الله صحبت کنند! این ارتباط قلبی و شوق روحی آیت الله ناصری با امام زمان( عجل الله تعالی فرجه الشریف) سبب شده است تا اینگونه به عیادت نایب حجت خدا بشتابند.


انس و ارتباط خاص آیت الله ناصری با حضرت آیت الله بهجت زبانزد خاص و عام است و اغلب در سفرهای ماهیانهبه قم به دیدار آیت‌الله بهجت می‌رفتند، بطوری که پسر آیت الله بهجت در توصیف رابطه این دو بزرگوار گفته اند: «هیج کس مثل ایشان با آیت‌الله بهجت نشست صمیمانه ندارند.»

از برخورد صمیمانه و خاص ایشان با مردم, ذکر همین نکته کفایت می کند, که اکثر مواقع درب منزل ایشان به روی مردمی که مشکلات و سوالات خاص دارند باز است و درصدد هستند تا توسط روحیه معنوی خاص آیت الله ناصری, روحشان صیقل داده شود...

گفتنی است آیت الله ناصری دولت آبادی از علمای برجسته اصفهانجمعه بعد از ظهر با حضور در بیمارستان محل بستری رهبر معظم انقلاب، از حضرت آیت الله خامنه‌ای عیادت و برای بهبود و سلامتی و افزایش توفیقات ایشان دعا کرد.

عیادت آیت الله ناصری دولت آبادی از رهبر معظم انقلاب

عیادت آیت الله ناصری دولت آبادی از رهبر معظم انقلاب

عیادت آیت الله ناصری دولت آبادی از رهبر معظم انقلاب

 

 




      
ارسال شده در سه شنبه 93/6/25 ساعت 7:53 ص نویسنده : ایمان احمدی

بهترین ذکر در سجده چیست؟

مرحوم میرزا جواد ملکی تبریزی می فرماید: مرا شیخی بود بزرگوار عامل عارف کامل که مانند او را در مراتبی که گفته شد ندیده ام، از او پرسیدیم که در اصلاح و جلب معارف چه عملی را به تجربه رسانده است؟

او گفت: من عملی را در این که گفتی مؤثر ندیدم مگر اینکه در هر شبانه روز یک بار بر سجده طولانی مداومت شود و در آن سجده بگوید«لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین» و به هنگام گفتن ذکر خود را در زندان طبیعت، زندانی و به زنجیرهای اخلاق رذیله بسته ببیند، آنگاه اقرار کند که پروردگار اینکار را تو بر من نکردی و تو بر من ستم روا نداشتی، بلکه این من بودم که بر خود ستم کردم و خود را به اینجا انداختم.

از آداب سجده این است که وقتی که بخواهیم به سجده برویم اول با زانوها به طرف زمین خم شویم و بعد دستها را پیش از زانوها بر زمین بگذاریم این عملی است که مرحوم علامه طباطبائی (ره)از پیامبر اکرم(ص) نقل می کند




      
ارسال شده در سه شنبه 93/6/25 ساعت 7:47 ص نویسنده : ایمان احمدی

پیامبر خدا صلى اللَّه علیه وآله:
نمازگزار، محبّت فرشتگان را نصیب خود می‌کند. [نماز،] هدایت و ایمان، نور معرفت، برکت در روزى و آسایش تن است.
الخصال: ص 522 ح 11 / شناخت‌نامه نماز: ج1 ص118
 


      
   1   2   3   4   5      >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا