.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 62
  • بازدید دیروز : 62
  • کل بازدید : 1432219
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/1/10    ساعت : 12:49 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در سه شنبه 90/10/27 ساعت 11:46 ص نویسنده : ایمان احمدی

کربلاپیدایش سرزمین کربلا به دوران بابلی‌ها بازمی‌گردد. در آن زمان این سرزمین مجموعه‌ای از روستاها بوده است که برای بابلی‌ها تقدس خاصی داشته است.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در سه شنبه 90/10/27 ساعت 11:42 ص نویسنده : ایمان احمدی

شیخ عباس قمیشیخ عباس قمی مرد اخلاق بود او کسی است که علم و عمل را بهم آمیخته تا به آنجا که کتابش ( مفاتیح الجنان ) میهمان همیشه گی خانه های ماست.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در سه شنبه 90/10/27 ساعت 11:36 ص نویسنده : ایمان احمدی

جلسه شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری به ریاست عباس امیری‌فر در ساختمان معاون اجرایی رئیس‌جمهور برگزار شد.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در سه شنبه 90/10/27 ساعت 11:30 ص نویسنده : ایمان احمدی

خبرگزاری لبنان، "شیخ نعیم قاسم" گفت : تلاشها برای ایجاد فتنه طایفه ای و مذهبی در لبنان ره به جایی نخواهد برد.

وی افزود: تجارب سابق نشان داده است که حزب الله و همپیمانانش در مهار فتنه عزم جدی دارند و ما برای اینکه خواسته فتنه افکنان را برآورده نکنیم و از پاسخ دادن به اظهارات فتنه افکنان خودداری کنیم .

قاسم بیان کرد: قطعنامه 1559 از مدتها قبل مرده است و این قطعنامه اهمیتی نزد حزب الله ندارد و احیای آن غیر ممکن است، زیرا فاقد مشروعیت است.

وی تصریح کرد: بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد به جای اینکه علیه سوریه موضعگیری کند بهتر مشکلات منطقه را حل کند و مانع اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل علیه لبنان شود.

معاون دبیرکل حزب الله بیان کرد: دبیرکل سازمان ملل متحد بهتر است به پایان اشغال مزارع شبعا و تپه های کفرشوبا کمک کند و به اسرائیل فشار وارد کند نه اینکه در خدمت اسرائیل و آمریکا باشد.




      
ارسال شده در سه شنبه 90/10/27 ساعت 11:29 ص نویسنده : ایمان احمدی

ناصر نصراللهی» امدادگر و راننده آمبولانس و جانباز 50 درصد دفاع‌مقدس است که ماجرای انتقال مجروحی را از جبهه جنوب به بیمارستان «کارخانه نورد» اهواز نقل می‌کند که اشتباها به جای یک شهید تحویل وی شده بود.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در سه شنبه 90/10/27 ساعت 8:0 ص نویسنده : ایمان احمدی

بسیجی




      
ارسال شده در دوشنبه 90/10/26 ساعت 4:52 ع نویسنده : ایمان احمدی

احمدی نژادرئیس‌جمهور بار دیگر به حمایت از مشایی، بقایی و احمد زاده پرداخت و گفت که مشایی با نگاه فرهنگی خود در سازمان میراث کار کرد البته برخی‌ها از نگاه فرهنگی وی خوششان نمی‌آید که اشکالی ندارد.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در دوشنبه 90/10/26 ساعت 4:47 ع نویسنده : ایمان احمدی

زیارت امام رضا علیه السلام از زیارت امام حسین علیه السلام بالاتر است، چرا که بسیاری از مسلمانان به زیارت امام حسین علیه السلام می‌روند. ولی فقط شیعیان اثنی عشری به زیارت حضرت امام رضا علیه‌السلام می‌آیند.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در دوشنبه 90/10/26 ساعت 4:16 ع نویسنده : ایمان احمدی

هوای نفس

خداوند به همه جوانانی که از گناه بیزاری می‌جویند چنین می‌فرماید: بندگان من حضور گناهکاران با زیبایی‌های خیره کننده‌شان شما را فریب ندهد گول ظاهر پر رنگ و لعاب شان را نخورید و تصور نکنید که اینان خوشبخت هستند و شما را در نیت تان کم رنگ نکنند.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در دوشنبه 90/10/26 ساعت 4:10 ع نویسنده : ایمان احمدی

آیت الله بهاءالدینی

عبودیت و بندگى

 

جهان ، عرصه عبودیت حق و عبودیت شیطان است . کسانى که بنده خدا هستند، عبودیت حق و اطاعت از فرمانهاى الهى مى کنند. سلسله انبیا، اولیا، صلحا، اتقیا و علما اتباع حق هستند.

 

طواغیت ، جهال ، اراذل و اوباش ، سفاکها، بى تقواها همه اتباع و پیروان شیطانند و از او اطاعت مى کنند. عبودیت و بندگى خدا و اطاعت از شیطان ، هر کدام داراى آثار و ظهورات خاص خود است .

 

آثار بندگى

 

نبوت ، ولایت ، صلح و صفا و صمیمیت ، قدرت غلبه بر قواى طبیعت ، تصرف در ماده کائنات به اذن خدا، از آثار بندگى و اطاعت حق است .

کسى که به دستگاه خدا وصل شد، همه چیز با او و در اختیار اوست . دستگاه خدا، دستگاه حاکمیت بر طبیعت است . کسى هم که به دستگاه خدا وصل شد، حاکم بر طبیعت مى گردد و آب و آتش و باد را از اثر مى اندازد.

اینها همه از برکات عبودیت و حق پرستى است .

 

شیطان و اتباع او هم داراى اثر هستند. اثر آنها این است که جهان را به آتش مى کشند، شرارت مى کنند، بشریت را در شرف نابودى و هلاکت قرار مى دهند.

 

 علوم بشرى فسادانگیز است ،آتش زاست ؛ چون به دست اتباع شیطان گرفتار شده است . حال آن که همین علوم طبیعى هم نعمت حق است . استفاده از علوم طبیعى ، استفاده از ما خلق الله است ، ولى با این نعمت الهى جهان را به آتش و تباهى کشیده اند و غارتگرى مى کنند.

 

امروز آمریکا روح تجاوز و تعدى است . هر کس که داراى روح تجاوز و تعدى باشد، گر چه در محیط بسیار کوچکى باشد، آمریکایى است .

 

 هر کس در محیط خانه ، یا محیط کار، یا در محله به یک نفر زور بگوید، آمریکایى است ، و این همان روح تجاوز و شیطنتى است که به مقیاس وسیع در سردمداران آمریکاست .

 

گوهر عبودیت

 

خداى تعالى قدرت ، حکمت ، علم و غناى مطلق است و جهان را از نعمتهاى خود پرکرده است . هر کس به اندازه فهم و همتش از این نعمتهاى الهى استفاده مى کند. الاغ جو مى خورد و مى خوابد، و انسان باید کسب معرفت و نورانیت کند؛ ولى یکى طغیان مى کند و دیگرى بندگى .

 

 انبیا آمده اند، تا همت بشر را بالا ببرند. اطاعت کامل مطلق ، کمال است . على (علیه السلام ) حاکم بر خورشید است ، خورشید به فرمان اوست ؛ چون بنده محض خداست .

 

 احیاى موتى ، از جریان انداختن آب ، و همه معجزات انبیا و اولیا (علیه السلام ) در پرتو بندگى خداست : العبودیه جوهره کنهها الربوبیه .

حجابها و پرده ها مانع از شنوایى ودیدن حق است ، مانع از فهم و ادراک حقایق و معارف و لذت بردن از آنهاست . این پرده ها انسان را محاصره کرده اند.

 

 این پرده ها باید پاره شوند. این پرده ها پرده هوى و هوس است ، پرده دلخواهى است . اگر انسان دلخواهى و هوس ‍ خود را کنار بزند و دور بیندازد، همه کارهاى او درست مى شود. این هواها مانع از ادراک حقایق است ، مانع از معرفت خداست . اگر هوى و هوس کنار رود، همه پرده ها و حجابها از گوش و چشم و دل کنار مى رود.

 

اگر توجه به مادیات و بیچارگى نسبت به امور مادى از انسان گرفته شود، انسان خدا را مى بیند. اجتماع ، محله ، دوست ، شرق و غرب بهانه است . اینها موانع اصلى نیستند، انسان خود مانع و مانع تراش است .

 

انسان باید مرد خدا شود، از خدا، خدا را بخواهد، ولى خدا خواهى ما هم منشاء مادى دارد. اگر انسان نمى تواند با خدا سرو کار داشته باشد، لااقل با دوستان و خلفاى خدا دوستى کند. انبیا، اولیا، اصفیا و صلحا، دوستان خدا هستند. آنها خدا را دیده اند. على (علیه السلام ) خداى ندیده را عبادت نکرد.

 

انبیا و اولیا (علیه السلام ) حجابهاى نورانى حق هستند و انوار الهى در قلوب آنها متجلى و ساطع است .العبودیه جوهره کنهها الربوبیه .

 

انبیا (علیه السلام ) مربى جوامع بشرى و اجتماع هستند. حقیقت عبودیت ، چنین نتیجه اى دارد. انبیا و اولیا (علیه السلام ) در رؤ یت حق هیچ پرده اى نداشتند، پرده هاى هوى و هوس را پاره کرده و نورانى شده بودند.




      
<      1   2   3   4   5   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا