.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 48
  • بازدید دیروز : 295
  • کل بازدید : 1445343
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/7    ساعت : 3:20 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در پنج شنبه 90/10/29 ساعت 11:32 ص نویسنده : ایمان احمدی

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در پنج شنبه 90/10/29 ساعت 11:26 ص نویسنده : ایمان احمدی

امام رضا (سلام الله علیه) : إن بَکَیتَ عَلَى الحُسَینِ حَتَّى تَصیرَ دُموعُکَ عَلى خَدَّیکَ غَفَرَ اللَّهُ لَکَ کُلَّ ذَنبٍ أذنَبتَهُ
امام رضا علیه السلام فرمود : اگر بر حسین بگریى، چندان که اشک‏هایت بر گونه‏ات جارى شود، خداوند هر گناهى را که مرتکب‏شده‏اى، مى‏آمرزد.
اگر کسی به مقام و منزلت امام حسین علیه السلام بیندیشد به نکات سازنده ای پی خواهد برد شأن حضرتش در حدی است که ورای ذهن و باور ماست ، و آن هنگام که بیندیشیم آدمیانی از جنس خود ما با آن فخر عالم بشریت چه کردند و یاد مصایب حضرت که در راه هدایت و نجات من و شما متحمل شدند ،اگر اشک از چشممان جاری شود این اشک نورانیت می آورد،این اشک شوینده است صفا می بخشد و این اشک هاست که گناهان و زشت کرداری های ما را برطرف خواهد کرد و برای حسینی شدنمان زمینه را آماده می کند.



      
ارسال شده در پنج شنبه 90/10/29 ساعت 11:26 ص نویسنده : ایمان احمدی

اَلبُخلُ أن یَرَى الرَّجُلُ ما أنفَقَهُ تَلَفاً و ما أمسَکَهُ شَرَفاً.
امام حسن (سلام الله علیه) : بخل آن است که آدمى آنچه را بخشیده است، تلف و آنچه را نگه داشته شرف بپندارد.
گاهی اوقات وقتی ما سر کیسه را اندکی شل می کنیم و از دارایی خود چیزی را می بخشیم ،لحظه ای چند نگذشته که این فکر مثل خوره به جانمان می افتد که ای بابا دیدی چکار کردم؟کاش اینقدر نمی دادم و کمتر می دادم کاش فلان وسیله را نمی بخشیدم شاید بکارم می آمد،امام حسن علیه السلام به ما می گوید که این بخل است و از آن باید بر حذر باشیم ،و بدانیم که ما آنچه را بخشیده ایم برای ابد جاودان و ماندگار کرده ایم و هر آنچه را نگه داشته ایم و بدان ها دل بستیم حقا که نابودشان کردیم.
تحف العقول - ص 225. دانشنامه قرآن وحدیث ج10- ص94 - ح5758



      
ارسال شده در پنج شنبه 90/10/29 ساعت 11:24 ص نویسنده : ایمان احمدی

من اصابته علةً فبدءَ بطین قبر الحسین علیه السلام شفاه اللهُ مِن تلک العِلّة الاّ ان تکون عِلَة السّام.
امام صادق علیه السلام می فرماید: کسی که بیماریی بر او عارض شده اگر قبل از خوردن هر دارویی تربت قبر امام حسین علیه السلام را بخورد، خداوند منان او را از آن مرض شفا می دهد مگر از مرگ.
کامل الزیارات، ص 835



      
ارسال شده در پنج شنبه 90/10/29 ساعت 11:24 ص نویسنده : ایمان احمدی

اربعة آلاف ملک شعث غبر یبکون الحسین الی یوم القیمامة فلا یاتیه احدً الا استقبلوه، ولا یمرض احد الا عادوه، ولا یموت احد الا شهدوه
امام صادق علیه السلام فرمودند: چهار هزار فرشته که همگی ژولیده و غمگین هستند برای امام حسین(علیه السلام) تا روز قیامت می‌گریند. و کسی به زیارت آن حضرت نمی‌آید مگر آن که این فرشتگان به استقبالش آمده و احدی از مردم بیمار نمی‌شود مگر این که ایشان به عیادتش رفته و کسی از مردم نیست که بمیرد مگر آن که این فرشتگان بالای سرش حاضر می‌شوند.
(کامل الزیارات، ص 271)



      
ارسال شده در پنج شنبه 90/10/29 ساعت 11:23 ص نویسنده : ایمان احمدی

مَنْ أکْثَرَ الاسْتِغْفَارَ جَعَلَ اللهُ مِنْ کُلّ ِهَمٍّ فَرَجَاً وَ مِنْ کُلّّ ضِیقٍ فَرَجَاً وَ رَزَقَهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ
رسول خدا(صلی الله علیه و آله) فرمودند: هر کس زیاد استغفار کند، خداوند گِرِه غم های او را بگشاید و از هر تنگنایی بیرونش بَرَد و از آنجا که گمانش را هم نمی برد، روزیش رساند.
....از آنجایی که خداوند خیر مطلق است و برای بندگانش بد نمی خواهد ،پس هر تنگنا و غمی که بر ما عارض می شود ناشی از اشتباهات خود ماست ،با استغفار است که ما به خداوند متعال عرض می کنیم از کرده خود پشیمانیم و خداوند متعال به حسب کرم بی منتهای خویش درهای رحمت را بر ما گشوده و مشکلمان را حل می کند از راه هایی که حتی به ذهن ما خطور نمی کند همان طور که بارها و بارها شاهد بوده ایم.
مستدرک الوسائل، ج 5، ص 277



      
ارسال شده در پنج شنبه 90/10/29 ساعت 11:22 ص نویسنده : ایمان احمدی

أیَسُرُّکَ أن تَکُونَ مِن حِزبِ اللهِ الغالِبِینَ؟ إتَّقِ اللهَ سُبحانَهُ وأحسِن فی کُلِّ أمُورِکَ، فإنَّ اللهَ مَعَ الَّذِینَ اتَّقَوا والَّذِینَ هُم مُحسِنُونَ.»

امام علی (علیه ‌السلام): آیا خوش‌داری که از حزب پیروز خدا باشی؟ از خدای سبحان پروا کن، و در هم? کارهایت خوب عمل کن؛ زیرا خداوند با تقواپیشگان و نیکوکاران است.
میزان الحکمه، ج 3، ح3675



      
ارسال شده در پنج شنبه 90/10/29 ساعت 11:22 ص نویسنده : ایمان احمدی

کلُّ عَیْنٍ باکیَهٌ یَومَ القِیامَهِ اِلّا ثَلاًًثَهُ اَعیُنٍ: عَیْنٌ بَکتْ مِنْ خَشیَهِ اللهِ وَ عَیْنٌ غَضَّتْ عَنْ مَحارِمِ اللهِ وَ عَیْنٌ باتَت ساهِرَه فی سبیلِ الله
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند : همه چشم ها روز قیامت گریانند جز سه چشم: چشمی که از ترس خدا بگرید، چشمی که از نامحرم فرو نهاده شود، چشمی که در راه خدا (و پاسداری از کیان اسلام) شب زنده دار باشد.
بحارالانوار، ج 101، ص 35



      
ارسال شده در پنج شنبه 90/10/29 ساعت 11:19 ص نویسنده : ایمان احمدی

آیات عظامیکى از بدیهى‏ترین و ابتدایى‏ترین مسائلى که در حوزه‏هاى علیمه وجود دارد که متأسفانه به خاطرِ عدمِ وجودِ اطلاع و آگاهى، نسبت به آن شبهاتِ زیادى هم مطرح مى‏شود، مسئله تفاوتِ فتواى مراجع و مجتهدان، با یکدیگر است.

 

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در پنج شنبه 90/10/29 ساعت 11:13 ص نویسنده : ایمان احمدی

سردارمقدم

ادامه مطلب...


      
<      1   2   3   4   5   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا