.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 63
  • بازدید دیروز : 3
  • کل بازدید : 1431401
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 102/12/29    ساعت : 12:0 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در سه شنبه 92/3/28 ساعت 12:22 ع نویسنده : ایمان احمدی

 حضرت امیر علیه السلام در حکمت 14 از کتاب شریف نهج البلاغه می فرمایند: مَنْ ضَیَّعَهُ الأُقْرَبُ، اُتیحَ لَهُ الأُبْعَدُ. هر که را نزدیکانش واگذارند، بیگانگان بسیار دور، دور او را می گیرند!

در تفسیر  می گویند مخاطب این سخن حکیمانه دو گروه هستند:
 
اول کسی که بخاطر اعمال ناپسند خود، اطرافیان نزدیک و دلسوزش را از خود رانده و حضرت به این گروه هشدار می دهند که آگاه باش که در عوض اطرافیان دلسوز دچار دوستان بیگانه ای می شوی که دنیا و آخرت را از تو می گیرند.
 
دوم کسانی که نزدیکان و مقربان دلسوزِ شخصی محسوب می شوند ولی خودخواهانه اطراف او را خالی می کنند و با این عمل، فضا را برای نفوذ  بیگانگان آماده می سازند.
 
حال رئیس جمهوری به رای مردم و تایید قانون برای این مملکت انتخاب شده است. از قضا در این نظام و انقلاب سابقه ای دارد و صلاحیت وی برای اداره امور کشور و پیشبرد اهداف عالیه آن توسط شورای محترم نگهبان احراز شده است. وظیفه ی همه ی ماست که او را یاری کنیم و اجازه ندهیم بیگانگان و کسانی که هیچ قرابتی با ایشان و همچنین با این نظام و انقلاب ندارند فضا را آماده اقدامات مفسدانه خویش ببینند و طلبکارانه اطراف ایشان را بگیرند.
 
باز خوب است سخن حضرت امیرالمومنین علیه السلام را بخوانیم:
 
مَنْ ضَیَّعَهُ الأُقْرَبُ، اُتیحَ لَهُ الأُبْعَدُ. هر که را نزدیکانش واگذارند، بیگانگان بسیار دور، اطراف او را می گیرند!



      
ارسال شده در سه شنبه 92/3/28 ساعت 12:19 ع نویسنده : ایمان احمدی

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در سه شنبه 92/3/28 ساعت 11:9 ص نویسنده : ایمان احمدی




      
ارسال شده در سه شنبه 92/3/28 ساعت 11:7 ص نویسنده : ایمان احمدی

چرا ذکر «کذالک الله ربی» را قبل از قنوت می‌گوییم؟

سور? توحید دارای مضامین بلندی است که به نوعی شناسنامه خداوند است، در این سوره خداوند را به توحید و بی‌نیازی معرفی می‌کند؛ لذا عبارت «کذلک الله ربّی» تأکید و اعترافی است از طرف قاری و خواننده که خداوند همین گونه است که این سوره مبارکه معرفی می‌کند.
در روایتی آمده است که امام باقر(ع) بعد از قرائت سور? توحید، می‌فرمود: کذلک الله ربّی؛ یعنی خدای من همان‌گونه است که در این سوره بیان شده است.[1]
لذا فقها در باب قرائت سوره توحید در نماز گفته‌اند: مستحب است بعد از خواندن سور? «قل هو اللّ?ه احد»، یک، یا دو، یا سه مرتبه «کَذَلِکَ اللّ?هُ ربّى» یا سه مرتبه «کَذَلِکَ اللّ?هُ رَبُّن?ا» بگوید.[2]
پس گفتن این عبارت مخصوص رکعت دوم و قبل از قنوت نیست و در هر رکعت که سور? توحید خوانده شود، مستحب است بعد از آن این عبارت گفته شود.

[1]. حر عاملی، محمد بن حسن، وسائل الشیعه، ج 6، ص 71، موسسه آل البیت، قم، 1409 ق.
[2]. توضیح المسائل(محشی)، ج 1، ص 560.




      
ارسال شده در سه شنبه 92/3/28 ساعت 11:6 ص نویسنده : ایمان احمدی

چگونه از فکر گناه رها شویم؟

امام صادق(سلام الله علیه) می فرماید: « شیطان توان وسوسه کردن بنده ای را ندارد، جز آن که او را از یاد خدا اعراض کند و فرمانش را سبک شمرد و به نافرمانی اش روی آورد و آگاهی خدا از اسرارش را فراموش کند.» ادامه مطلب...


      
ارسال شده در سه شنبه 92/3/28 ساعت 7:48 ص نویسنده : ایمان احمدی




      
ارسال شده در سه شنبه 92/3/28 ساعت 7:40 ص نویسنده : ایمان احمدی

«قَالَ أَبُو الْحَسَنِ مُوسَى (ع) لَا تَسْتَغْنِی شِیعَتُنَا عَنْ أَرْبَعٍ خُمْرَةٍ یُصَلِّی عَلَیْهَا وَ خَاتَمٍ یَتَخَتَّمُ بِهِ وَ سِوَاکٍ یَسْتَاکُ بِهِ وَ سُبْحَةٍ مِنْ طِینِ قَبْرِ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ الْحُسَیْنِ ع فِیهَا ثَلَاثٌ وَ ثَلَاثُونَ حَبَّةً مَتَى قَلَبَهَا ذَاکِراً لِلَّهِ کَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِکُلِّ حَبَّةٍ أَرْبَعِینَ حَسَنَةً وَ إِذَا قَلَبَهَا سَاهِیاً یَعْبَثُ بِهَا کَتَبَ اللَّهُ لَهُ عِشْرِینَ حَسَنَة»؛[2]


امام کاظم (ع) فرموده است: شیعیان ما از چهار چیز بى‌‏نیاز نیستند، حصیرى که بر آن نماز بگزارند و انگشترى که در دست کنند و مسواکى که با آن مسواک کنند و تسبیح از تربت سید الشهداء(ع) که داراى 33 دانه باشد، هرگاه با آن ذکر بگویند خداوند برایشان در قبال هر دانه آن چهار حسنه مى‌‏نویسد و هر گاه بدون این‌که ذکر بگویند، با آن تسبیح بازى کنند، خداوند براى آنان 20 حسنه می‌نویسد.




      
ارسال شده در سه شنبه 92/3/28 ساعت 7:34 ص نویسنده : ایمان احمدی

 

پیامبر صلى ‏الله‏ علیه‏ و‏ آله :

ما دُمتَ فی الصَّلاةِ فَإِنَّکَ‏ تَقرَعُ‏ بابَ‏ المَلِکِ الجَبّار، وَمَن یُکثِر قَرعَ بابِ المَلِکِ یُفتَح لَهُ.

تا زمانى که تو در حال نمازى، درِ خانه فرمان رواى جبّار را مى کوبى، و هر کس درِ خانه فرمان روا را بکوبد، برایش باز مى شود.

امالی طوسی: ص 529




      
ارسال شده در دوشنبه 92/3/27 ساعت 11:49 ص نویسنده : ایمان احمدی




      
ارسال شده در دوشنبه 92/3/27 ساعت 10:50 ص نویسنده : ایمان احمدی

سی‌ان‌ان در یادداشتی صریح کرد: در شرایطی که رهبران و نخبگان سیاسی غرب بسیار امیدوارند که روحانی میانه‌رو بر سیاست ایران در خصوص دولت اسد اثر بگذارد؛ اما باید در خصوص ایدئولوژی نیروهای معتدل و میانه‌رو در ایران، قدرت رئیس‌جمهور این کشور، ساختار سیاسی ایران و اهداف سیاست خارجی این کشور واقع‌بین بود.

به نوشته سی‌ان‌ان، «موازنه نیروهای میانه‌رو در ایران سوریه را از نگاه قدرت» و پارادایم مذهبی و ژئوپلتیک نگاه می‌کنند.

رفیع‌زاده تصریح می‌کند که اگرچه ادبیات سیاست خارجی روحانی نرم‌تر است؛ اما وی ابراز نداشته که ایران در سیاست خارجی خود در سوریه تغییری شگرف ایجاد خواهد کرد. وی از اسد نخواسته تا از قدرت کنار برود و همچنین نخواسته است که حمایت‌های ایران از دمشق پایان پذیرد.

از منظر میانه‌روهای ایرانی، پایان دادن به حمایت از سوریه برابر با کاهش نفوذ ژئوپلتیک ایران و تغییر موازنه قدرت در منطقه است و چنین کاری در نهایت قدرت خود آنها را نیز به خطر خواهد انداخت.

این گزارش همچنین به نقش قدرتمند رهبری جمهوری اسلامی در سیاست خارجی ایران نیز اشاره و تاکید کرده است که سیاست‌های ایران در قبال سوریه توسط ایشان هدایت می‌شود و موضع رهبر عالی ایران در خصوص سوریه کاملاً شفاف است.

رفیع‌زاده همچنین با اشاره به اهمیت سوریه برای ایران از منظر ایدئولوژیک در نهایت نتیجه‌گیری کرده است که آقای روحانی وضع موجود را در حوزه مواضع ایران در خصوص سوریه تغییر نخواهد داد چرا که این امر از منظر ایدئولوژیک به ضرر ایران است.




      
<      1   2   3   4   5   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا