.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 83
  • بازدید دیروز : 9641
  • کل بازدید : 1443325
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/1/31    ساعت : 7:54 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در پنج شنبه 90/3/19 ساعت 5:15 ع نویسنده : ایمان احمدی

دیدن پیرمردی ?? و چند ساله که نمی‌تواند به تنهایی راه برود و چشم هایش نیز قدرت دیدن ندارد اما اول صبح به مسجد آمده تا در نماز جماعت شرکت کند صحنه عبرت آموزی برای جوانانی مانند من بود که اطراف او جمع شده بودیم و به او که دلش را به دیگری سپرده بود نگاه می‌کردیم و به یاد نمازهای صبح قضاشده خودمان می‌افتادیم و تأسف از این همه غفلتی که داریم.

توفیقی بود تا شب جمعه‌ای را در کنار این عالم ربّانی در مسجد ملاحیدر باشیم. لحظه‌ای نبود که در هنگام خواندن دعای کمیل اشک از چشمان بی‌سوی پیرمرد قطع شود.

آنچه در ادامه می‌خوانید قسمتهایی از زندگی حضرت آیت الله مروارید(رحمةالله علیه) می‌باشد(?).

آیت الله مروارید در آخرین سفر زیارت عتبات عالیات در سال ???? شمسی به همراه چند تن از نزدیکانشان برای دیدار با حضرت آیت الله سیستانی به منزل ایشان رفتند. با ورود آیت الله مروارید، آیت الله سیستانی برای استقبال به صحن حیاط آمدند و بعد از عرض سلام، دست ایشان را بوسیدند و خودشان به جای یکی از جوانها، زیر بغل ایشان را گرفتند. آیت الله مروارید در آن ایام که دیگر چشمشان نمی‌دید پرسیدند: کیست؟ آیت الله سیستانی خود پاسخ دادند: منم علی!


ایشان بارها به فرزندان یا نوه هایشان که ایشان را در ماه‌های آخر عمر، برای نشستن و برخاستن و یا وضو گرفتن کمک می‌کردند می‌فرمودند: برای شما زحمت شد. إن شاء الله مرا می‌بخشید. حلال کنید!




      

مصطفوی

در خاطرات دختر امام خمینی (ره) آمده است: " به خاطرم هست، ?-? روز بعد از جریان آقای منتظری که ایشان از قائم‏مقامی کنار رفتند، پیش امام نشستم و گفتم: «اگرچه زشت است که من این حرف را بزنم، اما بالاخره آدمیزاد از این دنیا می‌رود و من به نظرم می‌رسد فردی را نداریم که جانشین شما باشد.

"آیا بهتر نیست که شورایی باشد؟" تا این حرف را زدم، گفتند: «چرا نداریم؟» گفتم: «به نظر می‌آید چنین فردی نیست.» گفتند: «چرا، آقای خامنه‌ای»."




      
ارسال شده در پنج شنبه 90/3/19 ساعت 11:14 ص نویسنده : ایمان احمدی

شبی که خودخواهی در امواج بلند خداگرایی محو می‌شود، دستهایت را به سوی آسمان بلند کن و آرزوهایت را یکجا رها کن.

أین الرجبیون؟ لیلة الرغائب آمد. بوستانی بزرگ از رجب المرجب.

به گزارش مهر، امشب ملائکه بر زمین نزول می‌کنند و تو مختاری که هر چه خواهی آرزویش کنی و خدایت به هر آنچه که می‌گویی شنواتر از پیش منتظر است.

امشب می‌شود کوله‌بار دنیا را هر قدر هم سنگین باشد از شانه‌هایت پائین بکشی و دل کوچکت را به بیکران آسمان گره بزنی و طبق طبق آرزو و دعا را رها کنی.

لیلة الرغائب؛ شب آرزوها؛ وعده‌گاه خدا؛ شبی که آسمانش پر از برق ستارگان است و هر دعایی که آسمان می‌رود به ستاره‌ای تبدیل می‌شود و در پهنه آسمان می‌درخشد.

راه بخشش شاید در نظرت سخت و طولانی باشد اما امشب اگر عاشق شوی، پیاده هم می‌شود تمام مسیر را بی‌هیچ سخنی از رنج و کم طاقتی طی کنی.

امشب یکی از شب‌های چهارگانه‌ای است که درباره احیا و شب‌زنده‌داری آن سفارش‌های فراوانی شده است.

مروری بر اعمال این شب و نیم نگاهی به دعاها و معانی واژه‌های درد دلت با خدا می‌ارزد به لذت گفتن یک طومار آرزو؛ می‌ارزد به یک دل سیر دعا...



اعمال شب لیلة الرغائب

برای این شب عملی از رسول خدا(ص) ذکر شده است که فضیلت بسیاری دارد.

روز پنجشنبه اول آن ماه (رجب) در صورت امکان و بلامانع بودن روزه گرفته شود. چون شب جمعه شد مابین نماز مغرب و عشاء دوازده رکعت نماز اقامه شود که هر دو رکعت به یک سلام ختم می‌شود و در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد، سه مرتبه سوره قدر، دوازده مرتبه سوره توحید خوانده شود. و چون دوازده رکعت به اتمام رسید، هفتاد بار ذکر "اللهم صل علی محمد النبی الامی و علی آله" گفته شود.

پس از آن در سجده هفتاد بار ذکر "سبوحٌ قدوسٌ رب الملائکة والروح" گفته شود. پس از سر برداشتن از سجده، هفتاد بار ذکر "رب اغفر وارحم و تجاوز عما تعلم انک انت العلی الاعظم" گفته شود. دوباره به سجده رفته و هفتاد مرتبه ذکر "سبوح قدوس رب الملائکة والروح" گفته شود. در اینجا می‌توان حاجت خود را از خدای متعال درخواست کرد.

پیامبر اکرم(ص) در فضیلت این نماز می‌فرمایند: کسی که این نماز را بخواند، شب اول قبرش خدای متعال ثواب این نماز را با زیباترین صورت و با روی گشاده و درخشان و با زبان فصیح به سویش می‌فرستد. پس او به آن فرد می‌گوید: ای حبیب من، بشارت بر تو باد که از هر شدت و سختی نجات یافتی.

میّت می‌پرسد تو کیستی؟ به خدا سوگند که من صورتی زیباتر از تو ندیده‌ام و کلامی شیرین‌تر از کلام تو نشنیده‌ام و بویی، بهتر از بوی تو نبوئیده‌ام.

آن زیباروی پاسخ می‌دهد: من ثواب آن نمازی هستم که در فلان شب از فلان ماه از فلان سال به جا آوردی. امشب به نزد تو آمده‌ام تا حق تو را ادا کنم و مونس تنهایی تو باشم و وحشت را از تو بردارم و چون در صور دمیده شود و قیامت بر پا شود، من سایه بر سر تو خواهم افکند.

یکی دیگر از اعمالی که در ماه رجب، به ویژه در لیلة الرغائب سفارش شده، قرائت دعای کوتاه اما پرمعنای ماه مبارک رجب پس از نمازهای یومیه است که فضیلت بسیاری دارد.



امشب بزرگی‌ات می‌شود آرزوهایت

اِلهی اَتَرانی ما اَتَیتُکَ اِلاّ مِنْ حَیْثُ الْامال؛ خدایا! مرا ببین! تنها به خاطر آرزوها و امیدهایم به درگاه تو آمده‌ام.

سپاس تو را سزاوار است که پروردگار آرزوهایی. تو تنها کسی هستی که آرزوهایم را بدون حقارت و خاری به درگاهت می‌برم و مو به مو شرح می‌دهم. چون تو به من آموختی که تنها از تو بخواهم و از غیر تو هیچ نخواهم.

اکنون در این شب آرزوها، همه آرزوهایم را هر چقدر هم کوچک و حقیر باشد با تو می‌گویم؛ با تو که مرا به سخره نمی‌گیری به خاطر آرزوهای کودکانه‌ام.

امشب دلم پر می‌کشد. از یادم نبر و مرا به آرزوهایم برسان تا ایمان و عشقم به تو روزافزون شود.

لیلة الرغائب آمد تا دل‌های مجذوب را از لابلای همه دلمشغولی‌ها و هیاهوی دنیا به میهمانی خدا ببرد.

بیائید شب آرزوها را تا به صبح اجابتش بیدار بمانیم و برای هم دعا کنیم.




      
ارسال شده در پنج شنبه 90/3/19 ساعت 11:12 ص نویسنده : ایمان احمدی

سازمان بسیج مستضعفین در محکومیت حمله به آمر به معروف بیانیه‌‌ای صادر کرد که متن این بیانیه به شرح ذیل است:

حیات راستین هر ملتی همواره در گرو شناخت، معرفت و توجه به ارزش‌ها و آرمان‌های خویش است. ملت مسلمان ایران اسلامی نیز که در حال حاضر در عرصه سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی جهان با صلابت و قدرت می‌درخشد حیات خود را مرهون آموزه‌های دین مبین اسلام می‌داند. این اسلام بود که به این ملت آبرو داد و او را در جهان سربلند کرد. همین اسلام عزیز برای صیانت از ارزش‌های والای انسانی و کرامت انسان‌ها دستوراتی دارد که لازم‌الاجرا است. رعایت حجاب و عفاف در جامعه از بدیهیات اسلام است و از اموری است که سلامت و سعادت هر جامعه‌ای را تضمین می‌کند.
اینک که جمهوری اسلامی ایران الگویی تمام عیار برای ملت‌های مسلمان جهان قرار گرفته و باعث بیداری اسلامی در جهان شده است استکبار جهانی در صدد ضربه زدن به ریشه‌های مذهبی و اسلامی و اعتقادی این ملت غیور و قهرمان است.
تحریک جوانان به سرکشی و عصیان و عدول از ارزش‌های اسلامی امری است که استکبار و ایادی آنان در دستور کار خود قرار داده‌اند و برخورد با این توطئه‌ دشمنان وظیفه الهی و قانونی و شرعی است که بر عهده همه آحاد جامعه اسلامی ما است.
اقدام اخیر چند نفر از اراذل و اوباش که با قانون شکنی و سوءاستفاده‌ از فضای امن جامعه، با ایجاد رعب و وحشت برگرفته از جاهلیت و سبک سری به سمت یکی از آمرین به معروف و ناهیان از منکر جامعه اسلامی ما یعنی حجت‌الاسلام فروزش یورش برده و با ضرب و شتم وی که در حال دفاع از نوامیس این ملت بود به یکی از چشمان وی آسیب وارد کردند، از جمله اموری است که پسندیده این ملت نبوده و بسیجیان صریحا اعلام می‌کنند که هرگز تحمل چنین جنایاتی را نخواهد داشت.
سازمان بسیج مستضعفین ضمن محکوم کردن این عمل، خواستار برخورد شدید و قانونی دستگاه‌های ذیربط علی‌الخصوص قوه قضائیه و نیروی انتظامی با عوامل این واقعه بوده و مصرانه از همه مسئولین دولت و قوای انتظامی و قضایی می‌خواهد که برخورد با مظاهر بدحجابی یا به تعبیر بی‌حجابی که خود منشا بسیاری از تحریکات و شرارت افراد شرور است را آغاز کرده و مطمئن باشند که اقدامات قانونی و شرعی آنان مورد حمایت همه آحاد جامعه اسلامی است.
سازمان بسیج مستضعفین از کلیه اقشار و گروه‌ها و امت حزب‌الله می‌خواهد که از مجاری قانونی صدای اعتراض خود را بلند کنند تا هم مسئولین ذیربط در انجام وظایف قانونی خود تعجیل کرده و هم ساختار شکنان و بدحجابان و اراذل و اوباش بدانند که جامعه دیگر تحمل قانون شکنی و هنجارشکنی را ندارد و می‌بایست این حرمت شکنی‌ها از جامعه ما پاک شود.




      

اطلاعات

یک مقام مسئول در وزارت اطلاعات جزئیاتی از نفوذ دستگاه امنیتی کشورمان در کانون اپوزیسیون خارج کشور و فرایند شکست پروژه آمریکایی - صهیونیستی «دولت در تبعید» را تشریح کرد.
 این مقام مسئول در حوزه امنیت داخلی وزارت اطلاعات اظهار داشت:‌ پس از آنکه دشمنان در جریان فتنه ?? که با توجه به بدیع بودن متغیرهایش متفاوت‌ترین فتنه در طول عمر جمهوری اسلامی بود موفق به پیشبرد پروژه براندازی نرم جین ‌شارپ نشد اقدامات سخت‌افزارانه در دستور کار قرار دادند.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در چهارشنبه 90/3/18 ساعت 4:32 ع نویسنده : ایمان احمدی

زهره الهیان عصر سه شنبه در نشست هفتگی جمعیت حامیان ولایت که در دفتر مرکزی این تشکل سیاسی برگزار شد با اشاره به جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی گفت: پس از ارتحال امام خمینی(ره) ، رهبری مقام معظم رهبری تمامی برنامه ها و نقشه های دشمنان علیه نظام اسلامی  را خنثی کرد، ضمن آنکه معظم له از معنویت، تقوا و درایت خاصی برخوردار هستند

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در چهارشنبه 90/3/18 ساعت 4:28 ع نویسنده : ایمان احمدی

اخبار رسیده از سرزمین های اشغالی حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی چندی پیش بطور محرمانه یک آزمایش هسته ای انجام داد.

به گزارش خبرگزاری پانا، برخی رسانه های فلسطینی فاش کردند که رژیم اشغالگر صهیونیستی مدتی پیش بطور محرمانه یک آزمایش هسته ای در صحرای نقب در جنوب سرزمین های اشغالی انجام داد.


این رسانه ها در ادامه افزودند: در پی انجام این انفجار صدای مهیبی منطقه را لرزاند و همین امر موجب شد که مؤسسه ژئو فیزیک رژیم اسرائیل به جای اعتراف به انجام آزمایش هسته ای، هدف از انفجار آزمایشی ده ها تن مواد منفجره در صحرای نقب، را با هدف بررسی اثرات زمین لرزه و امواج هوایی ناشی از آن عنوان کند.
"مؤسسه ژئوفیزیک اسرائیل" همچنین اعلام کرد: این آزمایش بخشی از مطالعات تحقیقاتی درباره تاثیرات زمین لرزه و امواج رادیو تلویزیون به شمار می آید. این انفجار کنترل شده بوده و در آن ?? تن مواد منفجره که زمین لرزه ای ? ریشتری تولید کرد مورد استفاده قرار گرفت.
این مؤسسه در ادامه با هدف توجیه آزمایش هسته ای رژیم و سرپوش گذاشتن بر آن، افزود: این انفجار بخشی از آزمایشات درباره سامانه های زلزله نگاری به شمار می رود و بسیاری از کشورهای اروپایی و مدیترانه ای به منظور بررسی اثرات زمین لرزه های ناشی از آن، این آزمایشات را تحت نظر خواهند داشت.
گفتنی است رژیم صهیونیستی بیش از صدها کلاهک هسته ای دارد و "ایهود باراک" نخست وزیر سابق این رژیم در سال ???? میلادی برای اولین بار طی اظهاراتی به وجود این مقدار کلاهک هسته ای در سرزمین های اشغالی اعتراف کرد.




      
ارسال شده در چهارشنبه 90/3/18 ساعت 4:26 ع نویسنده : ایمان احمدی

حجت‌الاسلام و المسلمین بهمن شریف‌زاده، استاد اخلاق، عرفان و فلسفه اسلامی، حجت‌الاسلام نبویان را به مناظره درباره اندیشه‌های فرهنگی دولت فراخواند.

به گزارش شبکه ایران، اندکی پس از آنکه پایگاه تحلیلی تبیینی «برهان» به منظور پایان بخشیدن به برخی ادعاهای به اصطلاح «جریان انحرافی»، از دعوت به مناظره مهندس اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئیس جمهور از سوی حجت‌السلام والمسلمین سید محمود نبویان خبر داد، حجت‌الاسلام و المسلمین بهمن شریف‌زاده، سردبیر سابق فصلنامه «کتاب نقد» و استاد اخلاق، عرفان و فلسفه اسلامی، نبویان را به مناظره در این زمینه فراخواند.

گفتنی است، حجت‌الاسلام بهمن شریف‌زاده، استاد اخلاق، عرفان، فلسفه اسلامی، تاریخ پژوه، مدیر سابق فصلنامه «کتاب نقد»، مدیر سابق حوزه علمیه مروی به مدت ده سال، مدیر گروه اخلاق و عرفان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و دبیر همایش بررسی آسیب شناسی دینی در مدارس می‌باشد.

لازم به ذکر است شبکه ایران آمادگی خود را مبنی بر برگزاری این مناظره با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و نمایندگان رسانه های جمعی اعلام می نماید.




      
ارسال شده در چهارشنبه 90/3/18 ساعت 9:59 ص نویسنده : ایمان احمدی

فتنه

سایت بالاترین که هراز گاهی به تحلیل و بررسی شکست جنبش سبز می پردازد، طی مطلبی با عنوان «جنوب شهر حلقه گمشده جنبش سبز در راهپیمایی های اعتراضی»، به تخطئه جنبش سبزی ها! می پردازد که چرا تاکنون به فکر جنوب شهر نیفتاده بودند و می نویسد: «چرا در اعلام مسیرهای راهپیمایی های اعتراضی، جنوب شهر فراموش شده است!؟ باید بعد از 22 خرداد بر روی مناطق مختلف جنوب شهر کار کرد. شاید زمان ببرد ولی با توجه به نارضایتی مردم این مناطق از وضعیت اقتصادی، جواب خواهیم گرفت. راهپیمایی ها علاوه بر مرکز و شمال شهر باید در خیابانها و میدانهایی از جنوب شهر هم تعریف گردند تا با فعالیت تبلیغی فعالان جنبش در این نقاط، بتوان مردم زیادی را به صحنه آورد.»
بالاترین فراموشی جنوب شهر تهران را ضرر جنبش دانسته و در حالی که عناصر ضدانقلاب بعد از مرگ فتنه از تجمع اعتراضی در تهران عاجز مانده اند در ادامه می نویسد: «علاوه بر جنوب شهر در شهرهای اطراف تهران هم می توان برنامه ریزی کرد. برای مثال ورامین یکی از شهرهایی است که نیروی سرکوب زیادی به تهران ارسال می کند[!]. چرا نتوانیم در یکی از خیابانهای اصلی دو شهر ورامین و قرچک هم برنامه داشته باشم تا این شهرها هم کم کم در زمینه اعتراض فعال گردند.»
بالاترین در پایان برای تحقق این طرح پیشنهادی، نوشت: «به نظرم می توان برنامه های هفتگی مشخصی در حداقل صد نقطه تهران تعریف کرد. به این ترتیب محل اعتراض نزدیک تر به محل زندگی مردم خواهد بود و تعداد بیشتری مشارکت خواهند نمود.»




      
ارسال شده در چهارشنبه 90/3/18 ساعت 9:57 ص نویسنده : ایمان احمدی

صالح

ایان بلاک"، دبیر امور خاورمیانه روزنامه گاردین انگلیس گفت:« نگرانی از فعالیت های تروریستی، جدایی طلبی، جنگ قبیله ای و سقوط اقتصاد، سبب شد آل سعود در بحران های مختلف یمن دخالت کنند.»
وی با اشاره به توصیه عبدالعزیز آل سعود به پسران خود برای ضعیف نگه داشتن یمن، خاطرنشان کرد:«هراس از بی ثباتی و خشونت در یمن منجر به فراموشی توصیه عبدالعزیز شد.»
به نوشته این روزنامه، آل سعود از اعمال فشارهای مستقیم به علی عبدالله صالح با وجود ناامید شدن از ریاست وی پرهیز کرد و افزایش بحران در این کشور سبب شد ریاض از طرح شورای همکاری خلیج فارس مبنی بر کناره گیری صالح از قدرت حمایت کند.
گاردین در این گزارش تاکید کرد:«مقامات سعودی در یمن نفوذ زیادی دارند، در این خصوص هر ساله به رهبران قبایل میلیون ها دلار پرداخت می کنند. آنها با دخالت نظامی در یمن علیه گروه الحوثی، مدعی شدند ایران از این گروه حمایت می کند.»




      
<      1   2   3   4   5   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا