.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید دیروز : 13
  • کل بازدید : 1433402
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/1/28    ساعت : 11:4 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در پنج شنبه 92/2/26 ساعت 6:52 ع نویسنده : ایمان احمدی

 

لیلة الرغائب به معنی شب آرزوهاست و مؤمنین در این شب حاجات خود را از ذات باریتعالی مسئلت می کنند اما اگر بخواهیم به معنی واقعی این اصطلاح پی ببریم شاید بهترین تعبیر آن باشد که این شب شبی برای طلب بهترین نیتها و بهترین رغبتها از خداوند و چه نیتی بهتر از اینکه از خداوند بالاترین آرزوی انبیاء و اولیاء را که ظهور آخرین حجت خدا و بقیة الله حضرت مهدی(عج) است را درخواست کنیم. ادامه مطلب...


      
ارسال شده در پنج شنبه 92/2/26 ساعت 6:39 ع نویسنده : ایمان احمدی




      
ارسال شده در پنج شنبه 92/2/26 ساعت 6:37 ع نویسنده : ایمان احمدی

پل یک وسیله عبور و مرور انسان هاست که در اندازه و کیفیت های متفاوت ساخته می شود اما در میان پل های آهنی نیز می توان نمونه های زیبای پیدا کرد که بسیار جالب و عجیب هستند.
جام کشکول؛ سالانه پل های مختلف با استفاده از مواد اولیه خوب، نظام مهندسی خاص ساخته می شود اما برخی مواقع طبیعت خودش پل های خاصی را می سازد که قابل باور نیستند.

صدها سال است که مردم دو روستا در اندونزی از یک پل 30 متری بسیار خاص استفاده می کنند. این پل از ریشه دو درخت چند صد ساله ساخته شده است که از دو طرف رودخانه به روی آن آمده است پلی جالب را ایجاد کرده است.

 

 

"جامباتان اکار" پلی است که این روزها به یکی از شگفتی های طبیعت و محلی برای جذب توریست در اندونزی تبدیل شده است. تاریخ نشان می دهد که این پل در سال های 1890 نیز وجود داشته است ولی کسی قدمت اصلی آن را نمی داند.

 

 

بسیاری بر این اعتقاد هستند که "پاکی سوهان" یک معلم مسلمان اهل این روستا همت به ساخت این پل کرده است و ریشه هایی که به هم رسیده بودند را برای عبور و مرور بهتر به پل تبدیل کرده است که این باعث شد اسلام را به روستاهای دیگر نیز گسترش دهد.

 

 

این پل در روزهای اول خیلی مورد استقبال قرار نمی گیرفت چرا که کسی نمی توانست به آن اعتماد کند اما پس از گذشت چند سال و قدرت گرفتن ریشه های درختان پل نیز مستحکم شد.

این پل نزدیک به 4 متری سطح آب رودخانه ساخته شده است اما این روزها یکی از ایمن ترین پل های منطقه به شمار می آید چرا که ریشه های درحت بسیار قوی شده اند و با آب خوردن نیز قدرتمند تر می شوند.




      
ارسال شده در پنج شنبه 92/2/26 ساعت 6:35 ع نویسنده : ایمان احمدی




      
ارسال شده در پنج شنبه 92/2/26 ساعت 8:4 ص نویسنده : ایمان احمدی

کسانى سر کار بیایند که مصداق: «انّ الّذین قالوا ربّنا اللّه ثمّ استقاموا» باشند/ از افرادى که ممکن است ما را هدایت کنند کمک بخواهیم/خودمان را به حجت شرعى برسانیم/ اگر انسان بر طبق حجت شرعى کار کرد، چنانچه بعداً غلط هم از آب دربیاید، سرفراز است




      
ارسال شده در پنج شنبه 92/2/26 ساعت 8:0 ص نویسنده : ایمان احمدی

jalilykoochak




      
ارسال شده در پنج شنبه 92/2/26 ساعت 7:55 ص نویسنده : ایمان احمدی

اصلاحات مد نظر آمریکا که پس از سفر هیلاری کلینتون به میانمار در این کشور آغاز شد، همچنان در بایکوت کامل خبری در جریان است.

 




      
      
ارسال شده در پنج شنبه 92/2/26 ساعت 7:49 ص نویسنده : ایمان احمدی

اینجا باغرود نیشابور است در دامنه‌های سرسبز بینالود. اردوی بچه‌های مسجد انصارالمهدی(عج) در سال 1366. در گوشه سمت چپ تصویر، دکتر سعید جلیلی جوان را می‌بینید که آن زمان 22 سال داشته است. او که مانند دیگر بچه‌های مسجد، دایم بین سنگر جبهه و سنگر مسجد در رفت‌و‌آمد بود، چند ماه پیشتر، در سال 65 در جبهه مجروح شد و پای راستش را از دست داد. یادم است کوه‌ها را به سختی و آهسته آهسته طی می‌کرد اما همراه بچه‌ها بود. ادامه مطلب...


      
ارسال شده در پنج شنبه 92/2/26 ساعت 7:47 ص نویسنده : ایمان احمدی




      
<      1   2   3   4   5   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا