.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 71
  • بازدید دیروز : 62
  • کل بازدید : 1432228
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/1/10    ساعت : 2:23 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در چهارشنبه 90/2/28 ساعت 7:58 ص نویسنده : ایمان احمدی

مو

کارشناس شبکه لس آنجلسی اندیشه با تکرار ادعای الگوگیری قیام های منطقه ازجنبش سبز، مدعی شد: «جنبش سبز الهام بخش بخشی از جنبش های منطقه بوده است ولی الآن باید ببینیم که تأثیر جنبش های منطقه بر روی جنبش سبز چه می باشد؟!»
وی در ادامه با ادعای اینکه: «جنبش های منطقه دو نوع تأثیر بر روی جنبش سبز گذاشته است»، افزود: «برای جنبش سبز ثابت شده است که می شود نظام را تغییر داد ولی در عین حال نوعی یأس نیز به وجود آمده است که چرا تاکنون نتوانستیم نظام را تغییر بدهیم در حالی که جنبش های منطقه از ما یاد گرفته اند[!].»
این کارشناس درپایان با اذعان به قدرت جمهوری اسلامی ایران، مقایسه کردن ایران با دیگر کشورهای منطقه را یک مقایسه ای نادرست دانست.
گفتنی است، شبکه های اپوزیسیون با تکرار این ادعا که جنبش سبز، الگوی قیام های منطقه بوده است، داغ مرگ فتنه سبز و بیداری اسلامی کشورهای منطقه خاورمیانه را بر خود سرد می کنند.




      
ارسال شده در چهارشنبه 90/2/28 ساعت 7:56 ص نویسنده : ایمان احمدی

موسوی

شبکه ضدانقلابی اندیشه که مدتی است به دنبال بهانه تراشی برای مرگ فتنه است به تکرار ادعای همیشگی اش پرداخت و نبود رهبری را علت شکست جنبش سبز دانست.
کارشناس این شبکه لس آنجلسی در این باره گفت: «علت اینکه جنبش سبز در زمان خود نتوانست به نتیجه برسد نبود رهبری مشخص بود. و موسوی و کروبی تنها یک رهبری نمادین بودند.»
البته این کارشناس توضیح نداد که چرا قبل از مرگ فتنه سبز همیشه تلاش می کرد موسوی و کروبی را به عنوان رهبران بی منازع جنبش سبز معرفی کنند.
گفتنی است، عاقبت کسانی با مخالفت مردم و نظام و قانون اساسی و رهبری مدتی مورد تشویق رسانه های غربی قرار می گیرند، چیزی جزء این نیست که وقتی تاریخ مصرفشان گذشت مترسکان همان دشمنانی می شوند که تا پیش از این برایشان خوش رقصی می کردند.
یادآور می شود، چندی پیش نیز کارشناس شبکه اندیشه اذعان کرد که به خاطر نبود رهبری ناگریز شدیم موسوی و کروبی را به عنوان رهبر معرفی کنیم.




      
ارسال شده در چهارشنبه 90/2/28 ساعت 7:54 ص نویسنده : ایمان احمدی

دفاع سایت نزدیک به مشایی از جن گیری!
یکی از سایت های منتصب به اسفندیار رحیم مشایی نوشت: می توان از خدمات "جن های خوب" استفاده کرد، این که اشکالی ندارد.

 سایت مذکور در مطلبی به دفاع از جن و جن گیری پرداخت و نوشت که می توان از خدمات جن های خوب ، مانند مطلع شدن از برخی اخبار ، بهره جست و این امر اشکالی ندارد.

این سایت نوشت:
به اعتقاد اساتید دین از آنجا که در قرآن بر وجود جن تاکید شده، خرافات خواندن آن نفی قرآن و شرک محسوب می‌شود. در قرآن سوره ?? سوره‌ی جن نام دارد و آیه‌های بسیاری به توصیف ویژ‌گی‌های این "مخلوقات" اختصاص داده شده است.

مطابق آموزه‌های قرآن کریم جن مانند شیطان از آتش آفریده شده، اما مصداق "شر" به شمار نمی‌آید. در سوره حجر تاکید می‌شود که خلقت جن پیش از آفرینش انسان انجام شد. در سوره انعام آمده است که برای جن و انس رسولانی از جنس خودشان فرستاده شده تا احکام الهی را به آنها ابلاغ کند. برخی از علما از جمله محمد حسین طباطبایی و ناصر مکارم شیرازی (در کتاب‌های تفسیر "المیزان" و "نمونه") معتقدند که منظور از رسول در این آیه پیامبری از جنس جن نیست.

جن خوب، جن بد

آیت الله مکارم شیرازی اعتقاد دارد که «‌از خود جن پیامبر نبوده، بلکه انبیای الهی برای تبلیغ رسولانی از جن‎ها را مأمور تبلیغ می‎کردند و این از آیات اول سوره جن به خوبی روشن است.»

به روایت قرآن جن‌ها مانند انسان خوب و بد و مومن و کافر دارند. افزون بر این جن توانایی‌های خارق‌العاده‌ای دارد که از انسان دریغ شده. برخی مفسران معتقدند که شیطان گونه‌ی پلید جن است. اعتقاد به وجود جن در بسیاری دیگر از دین‌ها نیز وجود دارد.

مطابق آنچه در آیه‌های مربوط به سلیمان در قرآن آمده "جن خوب" حتا می‌تواند در خدمت پیامبران باشد و خدماتی به آنها بدهد که از عهده‌ی انسان برنمی‌آید. به عبارت دیگر جن، هم می‌تواند انسان را تسخیر کند هم ممکن توسط او تسخیر شده و به خدمت گرفته شود. از این منظر در چارچوب اعتقادات مذهبی مسلمانان، و برخلاف آنچه در ادبیات سیاسی ماه‌های اخیر رایج شده، "جن‌گیری" الزاما مترادف شیادی و کلاهبرداری نیست.

استفاده از خدمات "جن خوب"

به عبارت دیگر، به باور مسلمانان باید این امکان را پذیرفت که افرادی قادرند "جن بد" را طرد کنند و "جن خوب" را به خدمت بگیرند. میان علمای اسلام در مورد آگاهی جن از عالم غیب اختلاف وجود دارد. اما تقریبا همه معتقدند که چون جن می‌تواند فاصله‌های زمانی و مکانی را در چشم بر هم زدنی طی کند، امکان آگاهی از خبرهایی را دارد که انسان از آن بی‌اطلاع است. یکی از معروف‌ترین مسجدهای مکه "مسجد الجن" است که در غرب شهر قرار دارد. این مکان محل نزول جنیان محسوب می‌شود و خواندن دو رکعت نماز در آن برای حاجیان مستحب تلقی می‌شود.

ورود "جن‌گیری" به ادبیات سیاسی

کتاب‌های فراوانی در مورد جن نوشته و منتشر شده و در تمام تفسیرهای قرآن بخشی به این موضوع اختصاص دارد. شهید آیت الله مرتضی مطهری که یکی از نظریه‌پردازان اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، دو کتاب در مورد جن نوشته است. به باور مسلمانان جن به عالم نامحسوس تعلق دارد و اعتقاد به وجود آن نیازمند استدلال عقلی و علمی نیست.




      
ارسال شده در چهارشنبه 90/2/28 ساعت 7:53 ص نویسنده : ایمان احمدی

دشمنان بیرونی است که طی چند هفته اخیر با همه توان در شیپور جدایی راه رئیس جمهور از ملت دمیدند و بعد از آنهمه که در بستر این توهم دست افشاندند و پای کوبیدند، با سخنان یکشنبه شب آقای احمدی نژاد، خود را در نقطه آغاز دیدند و امروزه به عصبانیت ابرو درهم کشیده و انگشت پشیمانی به دندان گرفته اند.

ادامه مطلب...


      

خبر اعزام کاروان کمک‌ مردم ایران برای مردم بحرین که امروز و با حضور ??? تن از هوطنانمان در این کاروان انجام می‌شود، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان پیدا کرد.


سی‌ان‌ان، یکی از معروف‌ترین شبکه‌های تلویزیونی آمریکا از این رویداد چنین گزارش داد: ایران اقدام به ارسال دو "کشتی همبستگی" برای مردم بحرین کرده است. این کشتی‌ها که از بندر بوشهر در سواحل جنوبی ایران عازم بحرین هستند حامل کمک‌های بشردوستانه برای مردم این کشورند و ??? تن از دانشجویان، معلمان و دیگر اقشار از مردم ایران این کاروان را همراهی می‌کنند.


این رسانه آمریکایی ضمن اشاره به اتهامات وارده به ایران از سوی رژیم بحرین، تصریح کرد که ایران هرگونه دخالت در امور داخلی بحرین را رد کرده است و افزود، هنوز معوم نیست که رژیم بحرین به این کاروان اجازه ورود به آب‌های سرزمینی خود را بدهد.


شیطنت آشکاری که در این خبر مشاهده می‌شود این است که از کمک مردم ایران به ملت انقلابی بحرین، به عنوان کمک به شیعیان این کشور یاد شده است. این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران برای تمام مردم بحرین و خواست جمعی آنان احترام قائل است.


در عین حال، نشریه "گلف دیلی نیوز"، وابسته به رژیم آل‌خلیفه نیز در واکنش به عزیمت کشتی‌های فوق به سوی بحرین اعلام کرده که جمعیتی موسوم به "حامیان اتحاد ملی"، آماده‌اند تا با کشتی‌های کمک‌رسان ایرانی در سواحل بحرین مقابله کنند! یک عضو پارلمان بحرین نیز در سخنانی مضحک مدعی شده است که بحرینی‌ها نیز آماده اقدام متقابل هستند و برای مردم بخش‌هایی از ایران کاروان کمک‌رسانی ارسال خواهند کرد!


واشنگتن پست نیز گزارش داد که پیش‌تر نیز دو کشتی ایرانی که برای ارسال کمک به مردم بحرین راهی این کشور شده بودند، از سوی نیروهای دریایی شورای همکاری خلیج فارس مجبور به بازگشت شدند. روز یکشنبه نیز تصمیم ایران برای ارسال کاروان همبستگی با مردم بحرین، با واکنش مقامات آل‌خلیفه مواجه شده بود.


گفتنی است، قیام مردم بحرین که از چهاردهم فوریه سال جاری میلادی آغاز شده است، با موج سرکوب رژیم های عربی حاشیه خلیج فارس بالاخص رژیم آل‌سعود مواجه شده و بایکوت خبری رسانه‌های غربی نیز به این سرکوب کمک کرده است. اقداماتی نظیر ارسال کاوران همبستگی حتی اگر این کاروان هرگز به سواحل بحرین نرسد، دست‌کم این تاثیر را دارد که این بایکوب خبری را برای مدت می‌شکند و توجه افکار عمومی را به جنایات آل‌خلیفه و آل‌سعود جلب می‌کند.




      
ارسال شده در سه شنبه 90/2/27 ساعت 2:30 ع نویسنده : ایمان احمدی

  

مراسم شعرخوانی ویژه بحرین (بیداری اسلامی) با حضور شعرای آیینی در سرای اهل قلم برگزار شد.

به گزارش فارس مراسم شعرخوانی (بیداری اسلامی) ویژه انتفاضه سوم به همت سایت فارسی‌زبانان در سرای اهل قلم بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران امروز برگزارشد.

در این مراسم شاعرانی مانند جواد شیخ الاسلامی، ایرج قنبرپور، امیر تیموری، حمید درویشی، سیدمحمد حسینی، محمدرضا وحیدزاده، ابوالقاسم حسینجانی، میلاد عرفان‌پور، علی‌محمد مودب، حسین اردستانی، حیدر منصوری، سیدابوالفضل مبارز، سید حسن مبارز، علی داوری، حسن صنوبری، حسین فروزنده، کاظم رستمی و حسین شهرستانی به شعرخوانی پرداختند که اشعار برخی از آنها در ذیل مطلب آمده است؛

جواد شیخ الاسلامی دراین مراسم مثنوی را قرائت کرد که در ذیل این مطلب آمده است:

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در سه شنبه 90/2/27 ساعت 2:26 ع نویسنده : ایمان احمدی

آتش

پس از یک سال وارد شهر شد، به عبادت و ریاضت پرداخت، رفته رفته مقاماتی پیدا کرد، مردم عوامّ نجف مرید او شدند و کشف و کراماتی از او می‌دیدند و حوائج خود را از او می‌طلبیدند.
کار به جایی رسید که منزل او زیارتگاه عرب و عجم شد، مردم عوام کم‌کم دسته دسته به زیارتش می‌رفتند، برای او خدم و حشمی فراهم گردید، ولی خواص از او کناره می‌گرفتند و عقیده به او نداشتند. او در میان صحن مطهّر در غرفه‌ای می‌نشست، زن و مرد بر قدم‌هایش می‌افتادند و می‌گریستند.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در سه شنبه 90/2/27 ساعت 2:23 ع نویسنده : ایمان احمدی

آیت الله بهجت

آنچه در پی می آید گلچینی از رهنمودها و توصیه های اخلاقی حضرت آیت الله بهجت است که از منابع مختلف انتخاب شده  است.

با هم آن را از نظر می گذرانیم.

?) هم جنسی و هم شکلی و اختلاط با کفار، تسلط و حکومت آنها را بر مسلمانان آسانتر می سازد. [در محضر بهجت: ?/??]
?) اگر بی تفاوت باشیم و برای رفع گرفتاریها و بلاهایی که اهل ایمان بدان مبتلا هستند دعا نکنیم، آن بلاها به ما هم نزدیک خواهد بود.[همان: ?/??]
?) ائمه ما (علیهم السلام) دعاها را در اختیار ما گذاشته اند تا ما را غرق در نور ببینند. [همان: ?/???]
?-اگر بخواهیم محیط خانه گرم و باصفا و صمیمی باشد، فقط باید صبر و استقامت و گذشت و چشم پوشی و رأفت را پیشه خود کنیم تا محیط خانه گرم و نورانی باشد. [همان ?/???]
?-ما باید باب توجیه خطا و اشتباه را به روی خود ببندیم و برای هر خطا، زبان به استغفار بگشاییم و اگر قابل جبران باشد، جبران کنیم. [همان]
?-خدا نکند حرام در نزد انسان زینت داده شود! این یک بیماری قلبی است که انسان به آن مبتلا می شود، و با وجود راههای حلال که نیازش را برآورده می کند، خود را به حرام گرفتار می نماید! [همان: ?/???]
?-وای بر ما اگر در خصوص خوردنیها و نوشیدنیها از حرام اجتناب نکنیم! زیرا همین غذاها است که منشأ علم و ایمان و یا کفر ما می شود! [همان: ?/???]
?-اگر می خواهید از ناحیه دعا به جایی برسید، زبان حالتان این باشد: تسلیم خدا هستیم، هر چه بخواهد بکند، بنا داریم عمل به وظیفه بندگی کنیم. [همان: ?/???]
?-در این مطلب جای شک نیست که اگر انسان بدان موفق باشد، برای او کافی است و تمام مطالب و نتایج ریاضات شاقه و دشوار را دارد! و آن مطلب این است که: انسان خود را در محضر خدا ببیند و خدا را در همه احوال، مطلع از خود و در همه جا حاضر و بر همه کارها و احوال خود، ناظر بداند. [همان: ?/???]
??-برای اداره تمام جهان کافی است که انسان، عاقل و مؤمن و متدین باشد. دیانت و عقل، برای اداره کره زمین کفایت می کند [همان:?/??]
??-عبارت: (واجعل قلبی بحبک متیماً: و دل مرا سرگشته و دیوانه عشق و محبت خود قرار ده.) نفی موضوع خودبینی است و این که پروانه بشود و به نور رسد و نور شود. از خدا بخواهیم با جذبات او از خود فارغ شویم و بی خود گردیم تا نفهمیم و خود را در برابر عظمتش گم کنیم. [همان: ?/???]
??-راستگویی، در دیدن رؤیای صادقه و صفای روح خیلی مؤثر است. [همان: ?/???]
??-باب رسیدن به کمالات و لقاءالله مفتوح است. حیف نیست این مراحل را که از راه بندگی حاصل می شود، نداشته و از آنها محروم باشیم؟![همان: ?/???]
??) خوردن غذای شبهه ناک و نیز غذای کسی که از حرام پرهیز ندارد، هر چند جایز است؛ ولی انسان را مریض و از عبادات محروم می کند و یا سبب سلب توفیق می شود. [همان: ?/???]
??) موجبات خواطر و غفلت و نسیان از یاد و ذکر حضرت حق را خود ما فراهم می کنیم... در اثر محاسبه و مراقبه، عیب کار آشکار می گردد. [همان: ?/???]
??) کسی که از معنویات و معرفت خدا بهره مند است، چه حاجت به کیمیا دارد؟! چه کیمیایی بالاتر از خداشناسی؟![همان: ?/???]
??) انسان هر راهی را بدون تقید و پایبندی به قرآن و سنت برود، روز به روز تنزل می کند. [همان: ?/???]
??) انسان باید هر روز موضع خود را مشخص کند که آیا اهل حق است و یا باطل و پیرو آن. [همان: ?/???]
??) خدا کند شغل نافع به حال خود را تشخیص دهیم و تثبیت در آن پیدا کنیم و در آن ثابت قدم باشیم، و هر روز فکر تازه ای در سر نداشته باشیم و هر لحظه به رنگی نباشیم! [همان: ?/???]
??) به فکر خود باشیم، خود را اصلاح کنیم. اگر به خود نرسیدیم و خود را اصلاح نکردیم، نمی توانیم دیگران را اصلاح کنیم. [همان: ?/???]
??) باید هر کسی در شبانه روز، مقداری از وقت خود را صرف تحصیل علوم دینیه کند، ولو به فرض، یک ساعت در شبانه روز. [فیضی از ورای سکوت: ???]
??) ابتلائات برای این است که یقین پیدا کنیم. [نکته های ناب: ??]
??) کسی که بداند در مرآی و مسمع خدا است، نمی تواند گناه کند. تمام انحرافات ما از این است که خدا را ناظر و شاهد نمی بینیم.[همان]
??) ما باید با احادیث سر و کار داشته و آنها را مطالعه کنیم؛ چرا که شفا در اینها است. [همان: ??]
??) هر روز، یک روایت از کتاب (جهاد النفس) وسائل الشیعه را مطالعه کنید. در واضحاتش بیشتر فکر کنید. بعد این را در خودتان می بینید که سر یک سال، عوض شده اید! [همان: ???]
??) بعضی گمان می کنند که ما از ترک معصیت عبور کرده ایم؛ غافلند از این که معصیت، اختصاص به کبائر معروفه ندارد، بلکه اصرار بر صغائر هم، کبیره است. [به سوی محبوب: ??]
??) هیچ ذکری بالاتر از ذکر عملی نیست. هیچ ذکر عملی، بالاتر از ترک معصیت در اعتقادیات و عملیات نیست. [همان: ??]
??) باید بدانیم علاج ما، اصلاح نفس است در همه مراحل، و از این مستغنی نخواهیم بود و بدون این، کار ما تمام نخواهد شد. [همان: ???]
??) خدا می داند یک صلواتی را که انسان بفرستد و برای میتی هدیه کند، چه معنویتی، چه صورتی، چه واقعیتی برای همین یک صلوات است! [همان: ???]
??) انسان باید دائم الذکر باشد! زیرا کسی که دائم الذکر باشد، همواره خود را در محضر خدا می بیند و پیوسته با خدا سخن می گوید. [برگی از دفتر آفتاب: ???]
??) اگر جلوی خود را در ارتکاب معاصی نگیریم، حالمان به انکار و تکذیب و استهزا به آیات الهی، و یا به جایی می رسد که از رحمت خدا ناامید می شویم! [در محضر بهجت:?/???]
??) التزام به سنخ دعاهای اهل بیت (علیهم السلام) اولین مرتبه اش، مجالست و مؤانست با آنها است. [همان: ?/???]
??) در تعبدیات، کوه کندن از ما نخواسته اند، سخت ترینش نماز شب خواندن است که در حقیقت، تغییر وقت خواب است نه اصل بی خوابی، بلکه نیم ساعت زودتر بخواب، تا نیم ساعت زودتر بیدار شوی! [همان: ?/???]
??) در قضیه حضرت یوسف (علیه السلام) آمده است: (اخرج علیهن: بر آنان بیرون آی.) فقط یک دیدار بود، و پس از دیدن جمال حضرت یوسف... دستها را قطع کردند و بی اختیار شدند!... پس اهل شهود که کشف آنها به مراتب قوی تر است، چگونه با مشاهده جمال و کمال مطلق، به هر چه غیر او است پشت پا نزنند؟! [همان: ?/???]
??) بوده اند کسانی که اگر معصیت یا خلافی از آنها صادر می شد یا غذای ناپاکی می خوردند، متوجه می شدند و می گفتند: تاریک شدیم، حجابی حاصل شد. [همان:?/???]
??)ترک معصیت، حاصل نمی شود به طوری که ملکه شخص بشود، مگر با دوام مراقبه و یاد خدا در هر حال و زمان و مکان و در میان مردم و در خلوت. [به سوی محبوب:??]
??) مواعظ عملیه، بالاتر و مؤثرتر از مواعظ قولیه است! [همان: ??]
??) از خدا می خواهیم که عیدی ما را در اعیاد شریفه اسلام و ایمان، موفقیت به عزم راسخ ثابت دایم بر ترک معصیت قرار بدهد، که مفتاح سعادت دنیویه و اخرویه است! [همان: ??]
??) هر که عمل کرد به معلومات خودش، خداوند مجهولات او را معلوم می فرماید! [همان:??]
??) نماز شب، مفتاح توفیقات است [کلید موفقیتها است]. [ همان: ??]
??) وقتی که روح انسان به عالم دیگر رفت، می فهمد این همه تشریفات در دنیا لازم نبود. [در محضر بهجت: ?/???]
??) ما باید در اعتقادات و اعمال، چه عمل شخصی مان و یا عمل نوعی و اجتماعی مان و در عبادتمان، از تحصیل رضایت خدا، لحظه ای غافل نشویم و مسامحه نکنیم که اگر مسامحه بکنیم، در همان آن، خاسر و زیانکار شده ایم! [فیضی از ورای سکوت:??]
??) مدام به قرآن نگاه کردن، دوای درد چشم است. [در محضر بهجت: ?/???]
??) اگر از قرآن استفاده نمی کنیم، برای آن است که یقین ما ضعیف است. [همان: ?/???]
??) ملائکه، صدای ما را ضبط می کنند، هم از گفتار ما، هم از اصل و نیت گفتار ما که به داعی الهی صادر شده است، یا نفسانی و شیطانی، عکسبرداری می کنند. [همان: ?/???]
??) نسبت این دنیا و عالم آخرت، مثل شکم مادر و عالم رحم با این عالم است (والموت ولاده الروح: مرگ، تولد روح است.) [همان: ?/???]




      

آقاشبکه آمریکایی فاکس نیوز، با اشاره به حمایت همه جانبه مسئولان جمهوری اسلامی از مواضع مقام معظم رهبری در ماجرای وزارت اطلاعات گفت:« مربیان معنوی رئیس جمهور ایران اکنون به شدت وی را به باد انتقاد گرفته اند.»
این شبکه که نقش فراوانی در توجیه جنگ عراق برای آمریکایی ها دارد، با اشاره به پافشاری های مقام معظم رهبری بر مواضع صحیحِ خود افزود: «این اختلافات و سختگیری های رهبر ایران، نشان می دهد که ایشان بخاطر نزدیک بودن انتخابات مجلس به دنبال استحکام موارد سیاسی کشور هستند.»




      
ارسال شده در سه شنبه 90/2/27 ساعت 2:19 ع نویسنده : ایمان احمدی

jg

سایت دویچه وله در خبری با پوشش آخرین تحولات در لیبی از ارسال پیامک هایی برای تشویق هوادارانش برای مقاومت علیه ناتو خبر داد.
این سایت افزود: «در روزهای گذشته گزارش شده بود که ساکنان مناطق حومه‌ی طرابلس دست به شورش علیه دولت زده‌اند».
این سایت در ادامه نوشت: «شورشیان مصراته اعلام کردند این شهر را که مدت‌ها در محاصره‌ نیروهای قذافی بود، زیر کنترل کامل خود گرفته‌اند، ولی هنوز طرحی برای پیشروی به سوی طرابلس ندارند».
دویچه وله به نقل از تلویزیون دولتی لیبی خبر از حملات هوایی ناتو در شامگاه یکشنبه به شهر بندری بریقه داد.
این سایت در پایان نوشت: «گفته ‌می‌شود مخازن نفتی منهدم شده‌اند. از دیگر مناطق لیبی نیز گزارش‌هایی از حملات ناتو انتشار یافته است».




      
<      1   2   3   4   5   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا