.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 149
  • بازدید دیروز : 9641
  • کل بازدید : 1443391
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/1/31    ساعت : 12:52 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها

فائزه هاشمی در حاشیه نشست تخصصی "خاورمیانه و چشم انداز حکومت های مردم سالار" جنبش سبز الگوی انقلاب های منطقه و شمال آفریقا است و انقلابیون اسلام ترکیه را می خواهند که به حجاب و پوشش زنها کاری ندارد .

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در شنبه 90/9/26 ساعت 8:23 ص نویسنده : ایمان احمدی

به دلیل سرعت فوق‌العاده رزمندگان ایرانی در تسخیر فاو، تجهیزات قابل توجهی به‌جز تعدادی موتور از این طرف آب به آن طرف انتقال داده نشده بود و رزمندگان برای تردد در سطح فاو از موتورسیکلت یا خودروهای غنیمت گرفته شده استفاده می‌کردند.

ادامه مطلب...


      
      
ارسال شده در جمعه 90/9/25 ساعت 7:16 ع نویسنده : ایمان احمدی

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در جمعه 90/9/25 ساعت 7:13 ع نویسنده : ایمان احمدی

یک هفته نامه آمریکایی در تحقیقی عنوان کرده که حداقل 20 هزار نفر در آمریکا در سلول‌های انفرادی به سر می‌برند.
هفته نامه "اکتیویست پست" در مطلبی با ذکر نمونه هایی از نقض حقوق شهروندی و آزادی های مدنی نظیر آزادی بیان، آزادی مذهبی و حق برخورداری از حریم خصوصی در دوران باراک اوباما در مقایسه دوران ریاست جمهوری وی با دوران ریاست جمهوری جرج بوش در این حوزه پرداخته است.

در یکی از این موارد که درباره سلولهای انفرادی است عنوان شده که حداقل 20 هزار نفر در آمریکا در سلول‌های انفرادی به سر می‌برند.

به رغم اینکه زندان‌های فدرال، دولتی و محلی تعداد واقعی زندانیان را گزارش نمی‌کنند، تحقیقات آکادمیک برآورد کرده که ده‌ها هزار نفر در زندان‌ها نگهداری می‌شوند. ناظران حقوق بشر گزارش داده که یک سوم تا یک دوم زندانیانی که در سلول‌های انفرادی به سر می‌برند، از لحاظ ذهنی بیمار هستند.

در می 2006 کمیته سازمان ضد شکنجه سازمان ملل، این‌گونه اعلام کرد که آمریکا باید در قوانین و شرایط اعمال شده علیه زندانیان به ویژه در زمینه انزوای طولانی آنها بازنگری کند. اما دولت اوباما هیچ گونه گامی در زمینه محدود کردن استفاده از سلول انفرادی در زندان‌های فدرال، دولتی و محلی اتخاذ نکرده است.



      
ارسال شده در جمعه 90/9/25 ساعت 7:10 ع نویسنده : ایمان احمدی

آیین مقدس اسلام آن چنان برای مسواک زدن ارزش قائل است که پیامبر گرامی اسلام آن را سنت انبیاء الهی دانسته‌اند «السّواک من سُنن المرسلین» و حتی به صورت امر به معروف به مؤمنینی که از این سنت نبوی غفلت می‌ورزند، هشدار می‌دهد . اینکه قبل از وضو دستور به مسواک زدن داده شده است و چه اسرار باطنی در آن نهفته است، واحد پرسش و پاسخ مرکز تخصصی نماز این گونه بیان می‌کند: مسواک نماد پاک کردن ظاهر و باطن دهان می‌باشد، سر ظاهری مسواک این است که اگر پسماند غذا در دهان باقی مانده است، خارج شود و دهان هنگام ذکر تمیز باشد. در هنگام نماز دهان خوشبو باشد تا موجب اذیت خود و دیگران هنگام قرائت نشود، رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم فرمود «راه قرآن را پاک نگاهدارید»، گفتند «ای رسول خدا! راه قرآن چیست؟»، فرمود «دهان شما»، گفتند «به چه پاک کنیم؟»، فرمود «با مسواک زدن»[i] آن قدر مسواک برای نماز مهم است که پیامبر اکرم (ص) فرمودند «لا ان اشق على امتى ، لامرتهم بالسواک مع کل صلوه»، «اگر بر امت من سخت و دشوار نبود، هر آیینه به آنها دستور مى‌دادم که با هر نماز مسواک بزنند»،[ii]
در مورد زیاد شدن ثواب نماز با مسواک فرمودند «رکعتین بسواک، احب الى الله - عزوجل - من سبعین رکعه بغیر سواک »؛ «دو رکعت نماز با دندان‌هاى مسواک زده، نزد خداوند از هفتاد رکعت نماز بدون مسواک بهتر است».[iii]
سر باطنی این عمل این است که مجرای ذکر خداوند منان پاک و تمییز باشد، زیرا دهان مجرای قرآن است و اگر آلوده بود، خواندن نماز که قسمت عمده آن قرآن است، اثر کافی را نمی‌بخشد، چرا که اگر آب زلال را از نهر کثیف و لایروبی نشده بگذرانید، هر چند آب تمیز باشد، تیره می‌شود، لذا بنده‌ای که در مقابل خالق خود برای لحظاتی به فیض حضور می‌رسد، شایسته است همه اعضا و جوارحش حتی دهانش که مجرای ذکر نورانی است، پاک و تمیز باشد.




      
ارسال شده در پنج شنبه 90/9/24 ساعت 6:3 ع نویسنده : ایمان احمدی

امام راحل رضوان‌الله‌تعالی‌علیه، یک نمازصبحش را به‌ناچار و زیر فشار مأموران ساواک، با تیمم و پشت به قبله خوانده و امید دارد که همان نماز برایش کارساز باشد.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در پنج شنبه 90/9/24 ساعت 6:2 ع نویسنده : ایمان احمدی

جیوه قرمز گیاهی نیز ماده‌ای بسیار گران است و 100 گرم آن حدود 6 میلیارد تومان قیمت دارد و معمولاً شاهزاده‌های عربی منطقه از آن استفاده می کنند. این ماده اگر در حد معمولی و نرمال به بدن تزریق شود، باعث جوان شدن سلول‌ها و بافت سلولی بدن می شود و علاوه بر اینکه نشاط و شادابی را به فرد بر می گرداند، وی را نیز چندین سال جوان‌تر نشان می دهد.
 
پادشاه عربستان پس از دو الی سه روز بستری در بیمارستانی در نیویورک و طی کردن این دوره هدیه دیگری نیز در آن سفر دریافت می کند و یکی از مقامات کاخ سفید اسباب عیاشی و خوشگذرانی وی را نیز مهیا می کند و تمام این وضعیت را با دوربین مخفی ضبط می‌کند.
 
پس از بازگشت ملک عبدالله به عربستان و در آغاز حمله اسرائیل به لبنان و جنگ 33 روزه علیه حزب الله لبنان، پیامی از کاخ سفید به پادشاه می رسد که اگر با اسرائیل همراهی نکنید و حزب الله لبنان را تحت فشار قرار ندهید، ما فیلم غیراخلاقی پادشاه در سفر به نیویورک را منتشر می کنیم.
 
در پی این اقدام عربستان بلافاصله در جنگ 33 روزه لبنان، تشکیل دولت و پروسه دموکراسی در عراق، حمایت از اسرائیل در جنگ 22 روزه غزه و پیوستن به محاصره غزه، اتخاذ سیاست های ضد ایرانی و ایران هراسی در منطقه، پیاده کردن استراتژی آمریکا در تونس، مصر، سوریه، یمن و بحرین با سیاست‌های آمریکا همراهی کرد.
 
تزریق این ماده به پادشاه عربستان که در سال‌های اخیر بیمار بوده و رنج می برده است، کمک شایانی کرده است.»
 
این مقام ارشد عربستانی نیز در پایان اظهارات خود نگرانی و ناراحتی شاهزاده های عربستانی از رفتارهای ملک عبدالله در منطقه و سیاست های آمریکایی وی را ابراز کرد.
 
در همین زمینه یک مقام آگاه امنیتی نیز به خبرگزاری فارس خبر داد: از آنجائیکه اطلاعات دقیقی درباره رفتار غیر عادی رژیم آل سعود در اختیار دستگاه امنیتی ایران قرار گرفته است، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران برای اعلام هشدارهای ضروری به مقامات سعودی به ریاض سفر کرده و برخی از این موارد را به مقامات این کشور گوشزد نماید.
 
این مقام آگاه معتقد است برخی از اطلاعات مربوط به رسوایی اخلاقی مقامات سعودی در اختیار مقامات سوریه نیز قرار گرفته که خانم "بثینه شعبان" مشاور سیاسی بشار اسد نیز از آن در مصاحبه اخیر خود یاد کرد




      
ارسال شده در پنج شنبه 90/9/24 ساعت 5:59 ع نویسنده : ایمان احمدی

پایگاه خبری الیوم السابع، ولادیمیرپوتین خاطر نشان کرد نیروهای ویژه آمریکا در کشتن معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی نقش داشتند.

وی در جلسه پرسش و پاسخ سالانه که با شهروندان روس انجام شد، در پاسخ به این پرسش که چه کسی قذافی را کشت، گفت: هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا با کمک نیروهای ویژه این کشوربه کاروان درحال حرکت قذافی یورش بردند وسپس مخالفان و انقلابیون را فراخواندند و آنها نیز بدون بازجویی و محاکمه قذافی، وی را کشتند.

روسیه پیش از این نیز از جمله مخالفان حمله کشورهای غربی به لیبی بود و در نشست شورای امنیت برای تصویب قطعنامه حمله هوایی ناتو به لیبی رای ممتنع داده بود.

از سوی دیگر به محض اینکه اظهارات ضد آمریکایی پوتین از شبکه های خبری دنیا پخش شد مقامات واشنگتن نسبت به این سخنان واکنش نشان دادند.

خبرگزاری فرانسه در این رابطه به نقل از دولت آمریکا گزارش داد که اظهارات پوتین بی پایه و اساس است. سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در این باره گفت : نسبت دادن کشتن قذافی به نیروهای ویژه آمریکا ادعایی پوچ و بی ارزش است.

وی افزود: نیروهای آمریکایی در جنگ لیبی به صورت دریایی و هوایی از نیروهای ناتو حمایت می کردند و اصلا در عملیات زمینی نقش نداشتند.

معمر قذافی روز پنجشنبه 28 مهر ماه در حالی که در لوله فاضلاب در شهر ساحلی سرت پنهان شده بود به دست انقلابیون و به ضرب 2 گلوله در شکم و سر به هلاکت رسید.




      
ارسال شده در پنج شنبه 90/9/24 ساعت 4:36 ع نویسنده : ایمان احمدی

توکل یکی از ارکان ایمان است، بنابراین رابطه عمیق و تنگاتنگ با ایمان دارد، در قرآن نیز توکل در مورد افراد مؤمن مطرح شده است. پس یکی از عوامل اصلی و مهم در ایجاد ریشه توکل در خویش این است که «ایمان به خدا» تقویت کنیم و رفتارهایی که ریشه در ایمان با خدا دارد مکرراً انجام شود تا هم ایمان تقویت شود و هم توکل افزایش یابد.

ادامه مطلب...


      
<      1   2   3   4   5   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا