.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 176
  • بازدید دیروز : 653
  • کل بازدید : 1445176
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/6    ساعت : 2:6 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در دوشنبه 91/8/29 ساعت 6:28 ع نویسنده : ایمان احمدی




      
ارسال شده در دوشنبه 91/8/29 ساعت 6:18 ع نویسنده : ایمان احمدی

دانلود




      
ارسال شده در دوشنبه 91/8/29 ساعت 6:13 ع نویسنده : ایمان احمدی

ایران هیچ نرمشی در برابر فشارها نشان نداده است. در عوض اطلاعات موجود حاکی از ادامه پیشرفت های ایران در زمینه فعالیت های هسته ای است.
روزنامه آمریکایی واشنگتن پست با انتشار این مطلب گزارش داد: ایران هیچ نشانه ای مبنی بر پذیرش فشارهای غرب از خود نشان نداده است.
در عوض تحلیلگران اطلاعاتی نشانه هایی از ادامه پیشروی در تأسیسات غنی سازی اورانیوم می بینند و هیچ نرمشی از جانب رهبری ایران، آیت الله خامنه ای، که حرف نهایی را در مورد مسئله هسته ای می زند، دیده نمی شود.
این روزنامه افزود: یک نماینده اروپایی به شرط فاش نشدن نامش می گوید «به نظر نمی رسد ایرانی ها خواستار سازش باشند. مقداری تکان خورده اند که آن هم به خاطر فشار تحریم هاست. اما هیچ اطلاعاتی مبنی بر تغییر آن ها به دست ما نرسیده است.»
این گزارش تصریح کرد، انتظار می رود در گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی هسته ای، که قرار است این هفته منتشر شود، خبرهایی از استقرار سانتریفیوژهای جدید در تأسیسات زیرزمینی فردو عنوان شود.
به گزارش رویتر تعداد سانتریفیوژها در فردو 30 درصد افزایش یافته اما راه اندازی نشده است.
گفتنی است برخلاف مواضع سؤال برانگیز برخی محافل آلوده به جریان فتنه که مدعی تمایل آمریکا به مذاکره شده اند، باراک اوباما به تازگی امکان مذاکرات قریب الوقوع را رد کرد.




      
ارسال شده در دوشنبه 91/8/29 ساعت 8:41 ص نویسنده : ایمان احمدی

ساعاتی قبل، بخش اطلاعاتی گردان های القدس، وابسته به جنبش جهاد اسلامی در یک عملیات پیچیده موفق شد به سامانه فوق محرمانه اطلاعات پرسنلی ارتش رژیم صهیونیستی نفوذ کند. ادامه مطلب...


      
ارسال شده در دوشنبه 91/8/29 ساعت 8:23 ص نویسنده : ایمان احمدی



 
سوال: استفاده از آلات موسیقى (مانند ارگ) و یا استفاده از طبل و سنج در مراسم عزادارى ائمه معصومین(ع) چه حکمى‏ دارد؟

 
جواب: استفاده از آلات موسیقى، مناسب با عزادارى سالار شهیدان(ع) نیست و شایسته است مراسم عزادارى به همان صورت متعارفى که از قدیم متداول بوده برگزار شود، البته استفاده از طبل و سنج به نحو متعارف اشکال ندارد. (مقام معظم رهبری)

 
سؤال: استفاده از طبل و سنج و شیپور و همچنین زنجیرهایى که داراى تیغ هستند، در مجالس و دسته‏هاى عزادارى چه حکمى دارد؟

 
جواب: اگر استفاده از زنجیرهاى مزبور موجب وهن مذهب در برابر مردم شود و یا باعث ضرر بدنى قابل توجهى شود، جایز نیست ولى استفاده از شیپور و طبل و سنج به نحو متعارف اشکال ندارد. (مقام معظم رهبری)

 
سؤال: استفاده از آلات موسیقى مانند اُرگ (از آلات موسیقى و شبیه پیانو است) و سنج و غیر آنها در مراسم عزادارى چه حکمى دارد؟

 
جواب: استفاده از آلات موسیقى، مناسب با عزادارى سالار شهیدان نیست و شایسته است مراسم عزادارى به همان صورت متعارفى که از قدیم متداول بوده برگزار شود. (مقام معظم رهبری)

 
سؤال: با توجه به اینکه در اعراب مرسوم بوده جهت اعلان خبر مهمی به مردم از طبل و سنج و نی استفاده مى‌کردند، در زمان ما استفاده از این ابزار جهت امر عزاداری چه حکمی دارد؟

 
جواب: استعمال آلات مذکوره جایز نیست و شرکت در این گونه عزاداری‌ها هم اگر همراهی با آن‌ها و ترویج آن‌ها باشد، اشکال دارد. (آیت‌الله صافی گلپایگانی)

 
سؤال: استفاده از آلات موسیقی مثل طبل، صنج، نی، ارگ و مانند آنها در خلال عزاداری چه حکمی دارد؟

 
جواب: جایز نیست. (آیت‌الله صافی گلپایگانی)

 
سؤال: آیا در مراسم شام غریبان اباعبدالله(ع) چنانچه هم‌زمان با مداحی (نی) نواخته شود اشکال شرعی دارد یا خیر؟

 
جواب: هرگاه آهنگ مناسب مجالس لهو و فساد باشد جائز نیست. (آیت‌الله مکارم شیرازی)
منبع:فارس

Share/Save/Bookmark



      
ارسال شده در دوشنبه 91/8/29 ساعت 7:37 ص نویسنده : ایمان احمدی

آنچه در زیر می‌بینید گوشه ای از جنایت صهیونیست ها در غزه است.

 




      

حجت الاسلام والمسلمین رسولی محلاتی از یاران نزدیک امام خمینی، خاطره ای شیرین از مرحوم شهید آیت الله محمدرضاسعیدی نقل کرده است.

رسولی محلاتی گفته است:

مرحوم سعیدی از شاگردان خوب امام بود. وقتی پدر ایشان فوت شد، شاگردها به امام عرض کردند که پدر آقای سعیدی فوت کرده است و اگر اجازه بفرمایید برای تسلیت در خدمت شما برویم منزل ایشان. امام گفتند: «بسیار خوب». با امام رفتیم و آقای سعیدی -خدا رحمتش کند- چای آورد. امام معمولاً چای نمی‌خوردند. ظرف پرتقال وسط اتاق بود و مرحوم سعیدی آورد و تعارف کرد و امام گفتند: «میل ندارم». ایشان هم یک پرتقال برداشت و با یک مداد آورد پیش امام و گفت: «چای که نخوردید، پرتقال هم که نمی‌خورید، پس لااقل امضا بفرمایید که رؤیت شد!» با این‌ که خودش صاحب عزا بود، از این شوخی‌ها هم می‌کرد. بسیار شوخ بود.




      

فدراسیون دانشمندان آمریکا در پژوهشی 6 سناریو از مواجهه ایران و آمریکا را در نظر گرفته و هزینه‌های هرکدام را برآورد کرده است.

به گزارش خبرآنلاین در این گزارش با برآورد میزان هزینه های اقتصادی ناشی از اقدامات احتمالی تحریمی یا نظامی آمریکا علیه ایران نوشته است که این هزینه در کمینه ترین حالت از 64 میلیارد دلار تا بیشینه ترین سناریو که ممکن است تا 1700 میلیارد دلار خسارت به همراه داشته باشد در نوسان است ادامه مطلب...


      
ارسال شده در یکشنبه 91/8/28 ساعت 6:24 ع نویسنده : ایمان احمدی

دانلود




      
ارسال شده در یکشنبه 91/8/28 ساعت 6:18 ع نویسنده : ایمان احمدی

اهل کوفه نبودن یعنی اینکه تا امام حسین علیه السلام نیامده ولی امر مسلم است




      
<      1   2   3   4   5   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا