.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 208
  • بازدید دیروز : 200
  • کل بازدید : 1444555
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/5    ساعت : 2:3 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در یکشنبه 90/8/29 ساعت 3:33 ع نویسنده : ایمان احمدی

بسیج




      

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز در دومین همایش مداحان شهید و ایثارگر سراسر کشور (یادمان شهید سید مجتبی علمدار) که شب گذشته در مجموعه 5 آذر برگزار شد، اظهار داشت: مداحان باید با مبنا کار کنند و به مدحشان ایمان داشته باشند.

* عزاداری ریشه در قرآن دارد

وی افزود: مطابق مفاهیم قرآنی خدا از مظلوم دفاع می‌کند و ریشه عزاداری قرآنی است. جنگ احد که تمام شد روضه‌خوانی راه افتاد، حمزه (ع) روضه‌خوان نداشت پیامبر (ص) گفت چرا حمزه روضه‌خوان نداشت.
قرائتی ادامه داد: حج نیز به نوعی روضه‌خوانی است. در قرآن سفارش شده است که یاد حضرت مریم را زنده نگه دارید.همچنین در قرآن سفارش شده است که نام اولیای خدا باید بزرگ داشته شود.
رئیس نهضت سوادآموزی گفت: مطابق مفاهیم قرآنی مردان خدا محبوب هستند و نام او باید بزرگ داشته شود روضه چنین اقدامی است.

* رمز رشد شیعه روضه‌خوانی امام حسین (ع) است

وی ادامه داد: رمز رشد شیعه روضه‌خوانی امام حسین (ع) است. شیعه دو بال دارد یک بال سرخ و یک بال سبز است و این همان برتری اهل تشیع است.
قرائتی افزود: عزاداری به نوعی هماهنگی با هستی است. عزاداری هماهنگی با عالم غیب و پیامبران است و به نوعی ظالم‌کوبی و مظلوم‌یابی است و روز عاشورا به معنای حرکت ملی است، تمام اقوام ایرانی در این روز عزاداری می‌کنند.
رئیس ستاد نماز گفت: امروزه در ترکیه 100 جلسه درباره اهل بیت در ماه محرم برپا می‌شود این در حالی است که در سال گذشته این جلسات تعدادش به 3 جلسه می‌رسید.
وی ادامه داد: عزاداری کلاس عمومی تهذیب است. بالاترین مدل مدیریت بحران توسط حضرت زینب (س) صورت گرفت.
قرائتی اظهار داشت: ما باید وقایع کربلا را دوباره بازخوانی کنیم و باید آنگونه عزاداری کنیم که مردم گریزان نشوند و امام عصر نیز از ما راضی باشد.

* اگر من بگریانم و صدیقی بخنداند امام زمان ظهور می‌کند

قرائتی در پایان خاطرنشان کرد: بسیار دوست دارم که روضه‌خوان خوبی باشم اما نیستم، همسرم می‌گوید اگر من بتوانم مردم را بگریانم و حجت‌الاسلام صدیقی بتواند مردم را بخنداند امام زمان ظهور می‌کند در آینده قصد دارم سایتی برای خنده درست کنم به شدت به اشک روضه‌ها اعتقاد دارم.
بنابراین گزارش در این مراسم شاعر اهل بیت میلاد عرفان‌پور شعر خواند و مداحان سعید حدادیان و علی انسانی نیز مدیحه‌سرایی کردند.




      
ارسال شده در یکشنبه 90/8/29 ساعت 3:29 ع نویسنده : ایمان احمدی

علی رضا زاکانی نماینده مردم تهران با ذکر و یاد شهید مقدم از شهدای حادثه ملارد، خاطره ای از این شهید بزرگوار نقل می کند که خواندنی است: روزی با هم از نماز جماعت برمی گشتیم و از هر دری صحبت می کردیم؛ به ناگاه ایشان از سفر خویش به روسیه به اتفاق هیاتی برای خرید یکی از سیستم های موشکی دقیق روسی که سامانه ای با برد 300 کیلومتر و ضریب اطمینان بالا بود؛ سخن گفت. این موشک می توانست با کمترین اختلاف و انحرافی به هدف خود برخورد کند و این فناوری تنها در انحصار روسیه قرار داشت. مذاکرات برای خرید این موشک به سرانجام نرسید چرا که آن ها این سامانه را جزو سلاح های استراتژیک و مبنایی خود می دانستند و به دلیل حساسیت ویژه ای که روس ها داشتند، از دادن موشک سر باز زدند.

این شهید عزیز نقل می کرد که من به ژنرا ل های روسی با اطمینان گفتم که ما می توانیم به این فناوری دست پیدا کنیم و همانند این موشک را بسازیم و البته پوزخندی به عنوان پاسخ بر لبان ژنرال های روسی نقش بست.

او می گفت در برگشت از سفر روسیه تمام هم و غم من این شد که نمونه این موشک روسی را بسازم اما دائما در مسیر انجام تست های موشک اخلال به وجود می آمد.

این شهید عزیز بیان می کرد که برای حل این مشکل به خدا توکل کردم و به ائمه اطهار(علیهم السلام) متوسل شدم؛ به مشهد مقدس رفتم و سه روز در حرم حضرت امام رضا (علیه السلام ) به ایشان توسل کردم و راجع به اختلال پیش آمده به تفکر مشغول شدم.

شهید تهرانی نقل می کرد که بعد از سه روز در حرم حضرت رضا(علیه السلام) یک دفعه موضوعی به ذهنش رسید که احساس می کرد راه حل این مشکل است. طرحی در ذهنش جرقه زد که تعبیر ایشان درباره آن ساده و زیبا بود‎؛ او می گفت: زیارت خودم را تکمیل کردم و سریع برگشتم منزل، دفترچه نقاشی دخترم را گرفتم و آن چه را که در ذهنم بود ترسیم کردم. بعد از بازگشت از مشهد این طرح را مد ل سازی کردیم و به لطف خدا جواب هم گرفتیم و مشکل حل شد.

در یک زمان دیگر شهید تهرانی مقدم نتایج کاری را که انجام شده بود بر روی رایانه به من نشان داد، واقعا غرورآفرین بود؛ موشک ساخته شده توسط جهاد خودکفایی سپاه در مقایسه با مدل روسی آن در بعضی ویژگی ها برتر هم بود. لذا ایشان اهل توکل به خدا بود و در عبور از موانع و رسیدن به اهداف خود به ائمه معصومین (علیهم السلام) متوسل می‌شد.




      
ارسال شده در یکشنبه 90/8/29 ساعت 3:26 ع نویسنده : ایمان احمدی

حجت‌الاسلام مهدی طائب شامگاه شنبه در نشست آموزشی طرح هادیان بصیر ویژه معلمان و مدیران شهرستان ساری و میاندرود و بخش‌های مرکز مازندران گفت: هرکس از جریان انحرافی انتقاد کند فورا" برکنار می‌شود و به دنبال این هستند که مجلس خوب و درستی تشکیل نشود.
گزیده سخنان وی به این شرح است:
· مواضع لیدر جریان انحرافی در دولت واضح است و در کشور کسی جز رئیس جمهور او را قبول ندارد. مشایی نیامده تا مورد قبول کسی باشد بلکه آمده تا نظام جمهوری اسلامی را تخریب کند. متاسفانه احمدی‌نژاد فکر می‌کند این فرد نیروی امام زمان(عج) است.
· چرا احمدی‌نژاد محمدباقر لنکرانی، فتاح و صفار هرندی را برکنار کرد؟ رئیس جمهور حتی داوود احمدی‌نژاد مسئول بازرسی ریاست جمهوری را نیز به علت انتقاد از جریان انحرافی کنار زد، یعنی هرکس از این جریان انتقاد کند خیلی زود برکنار می‌شود.
· به تدریج نیروهایی که اطراف رئیس جمهور بودند در حال جداشدن از او هستند، حتی رحیمی معاون اول سابق رئیس جمهور که علامت سوال بزرگی در مقابلش ایجاد شده است نیز جزو این افراد است.
· آقایان بازی راه انداخته‌اند، می‌گویند جریان انحرافی در حالی‌که خودشان با انحراف بوده‌اند. هدف از این جریان راه انداختن‌ها جلوگیری از ورود افراد به عرصه انتخابات است. لیدر جریان انحرافی در دولت نمی‌‌خواهد مجلسی خوب و درست تشکیل شود.
· مجلس آینده از حساسیت خاصی برخوردار است و اینکه چه کسانی باید به این عرصه ورود پیدا کند بسیار حائز اهمیت است.
· به زودی ماهیت چپ، راست و اصلاح طلب برای مردم اثبات می‌شود. در پرونده اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی در سیستم بانکی کشور پروژه‌ای با هدف آلوده‌سازی و سرنگون‌سازی طراحی شده بود که پای خیلی‌ها را قبل از اینکه متوجه شوند به این پروژه کشانده است.




      

سرپرست روزنامه ایران در خصوص اتهام انتشار مطالب خلاف موازین اسلامی در ویژه‌نامه «خاتون» به 6 ماه حبس و در مورد اتهام انتشار مطالب و تصاویر خلاف عفت عمومی در این ویژه‌نامه به 6 ماه حبس محکوم شد که بر اساس این رای، وی مجموعا به تحمل یک سال حبس محکوم شده است.

جوانفکر از اتهام تحقیر و توهین به جنس زن تبرئه شده است.

شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران همچنین سرپرست روزنامه ایران را به سه سال محرومیت از هرگونه فعالیت مطبوعاتی محکوم کرده است.

به گزارش ایسنا، این رای ظرف مدت 20 روز از تاریخ ابلاغ در دیوان عالی کشور قابل تجدیدنظر خواهی است.




      
ارسال شده در یکشنبه 90/8/29 ساعت 7:52 ص نویسنده : ایمان احمدی

دانلود




      
ارسال شده در شنبه 90/8/28 ساعت 4:42 ع نویسنده : ایمان احمدی

کریمیدر مراسمی توسط باشگاه پرسپولیس جشن تولد علی کریمی، مجتبی شیری و محمد منصوری در هتل اوین برگزار شد.




      
ارسال شده در شنبه 90/8/28 ساعت 4:34 ع نویسنده : ایمان احمدی

در حالی که بدهی خارجی آمریکا به بیش از 14/5 تریلیون دلار افزایش یافته و بحران اقتصادی در حال سرایت و ایجاد بحران اجتماعی است، دولت آمریکا ظاهرا در حال افزایش هزینه های امنیتی سایبری و گسترش سلطه سایه امنیتی سایبری بر سر مردم است. جهت گیری آمریکا به فعالیت های سایبری روزافزون است، به طوری که مطابق با خبری منعکس شده در نشنال ژورنال؛"جنرال دینامیکس" (General Dynamics) می‌گوید درنظر دارد به عنوان جزئی از یک قرارداد 86 میلیون دلاری، 80 پیمانکار امنیت سایبری جدید را برای محافظت از شبکه‌های دولتی در "آژانس اطلاعات دفاعی" (Defense Intelligence Agency) استخدام کند.

"نشنال ژورنال" در این باره می نویسد: حوزه کاری آنها منطقه واشنگتن دی.سی و پایگاه‌های فرماندهی ارتش آمریکا در سراسر جهان را شامل می‌شود و توسط واحد تجاری "فناوری اطلاعات" (Information Technology) جنرال دینامیکس انجام خواهد شد.
طبق اطلاعیه‌ای که جنرال دینامیکس هفته پیش منتشر کرده، این قرارداد که تا سال 2016 اعتبار دارد، "امنیت، صحت، تمامیت و محرمانه بودن اطلاعات آژانس اطلاعات دفاعی و همچنین دفاع از شبکه‌های رایانه‌ای" را پوشش می‌دهد.
آژانس اطلاعات دفاعی با بیش از 16500 پرسنل، جزئی از وزارت دفاع آمریکا و جامعه اطلاعاتی این کشور است.
"جیم لنگوین" نماینده کنگره آمریکا در سخنرانی هفته گذشته خود در "دانشگاه دفاع ملی" نگرانی خود را از "اعتماد دردسرساز" به پیمانکاران برای انجام کارهای امنیت سایبری دولتی ابراز کرد.
با این حال، "توماس کرشمایر" معاون واحد فناوری اطلاعات جنرال دینامیکس می‌گوید که شرکت وی پیشینه طولانی و درخشانی از فراهم آوردن خدمات مختلف برای دولت آمریکا دارد.
وی در بیانیه‌ای گفت: "گروه کاری ما که شامل کارشناسان عرصه سایبری است، بیش از چهل سال سابقه در زمینه پشتیبانی از آژانس اطلاعات دفاعی در سراسر جهان دارد و خدمات بی‌نظیری ارائه می‌کند".
به هر تقدیر هرچقدر که اوضاع داخلی آمریکا از حیث اقتصادی و اجتماعی بحرانی تر می شود، شواهد و بودجه ریزی دولتی آمریکا نشان می دهد که دولتمردان، بودجه هنگفت تری را صرف امنیتی کردن و بسته کردن فضا در مقیاس داخلی و جهانی می کنند تا شاید فروپاشی قریب الوقوعی که در کلام کارشناسان زمزمه آن بیشتر می شود، را به تاخیر بیاندازد.



      
ارسال شده در شنبه 90/8/28 ساعت 1:38 ع نویسنده : ایمان احمدی

،سردار سیدمحمد باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: بعد از 8 سال پیگیری و مذاکره با مسئولان عراقی و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، سرانجام عملیات کاوش پیکرهای مطهر شهدا از روز جمعه 27 آبان‌ماه در منطقه عملیات فاو با رمز «یا زهرا (س)» آغاز شد و همزمان پیکرهای مطهر دو شهید کشف شد.

وی با بیان اینکه این عملیات توسط یک تیم فنی مشترک که ایرانی و عراقی هستند و با نظارت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ انجام می‌گیرد، از نتایج مذاکرات صورت گرفته در بصره که 26
آبان‌ماه جاری انجام شد، ابراز رضایت کرد.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با قدردانی از تلاش‌های به عمل آمده توسط کنسولگری ایران در بصره و همچنین مساعدت مسئولان استانداری بصره، وزارت حقوق بشر و وزارت دفاع عراق و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، خواستار تدوام روند همکاری‌های مثبت کنونی برای خاتمه دادن به پرونده مفقودین دو کشور شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر براساس توافق به عمل آمده یکی از مناطق شناسایی شده در اطراف دریاچه نمک فاو، به صورت آزمایشی مورد کاوش قرار می‌گیرد از توسعه مناطق مورد علاقه در تمام محورهای عملیاتی در آینده خبر داد و اظهار امیدواری کرد: با کشف پیکرهای شهدا در منطقه عمومی فاو به تدریج جزایر اروند، مجنون و دیگر نقاط عملیاتی در دستور کار قرار ‌گیرد.

سردار باقرازده خاطرنشان کرد: اجساد 90
سرباز عراقی در خاک جمهوری اسلامی ایران کشف شده است که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک زمینه تبادل اجساد اشاره شده با شهدایی که در فاو کشف خواهند شد، فراهم شود.

به گزارش توانا، عملیات جستجوی مفقودین و شهدا همزمان با اشغال کشور عراق توسط متجاوزین آمریکایی متوقف شده بود اما با خروج تدریجی نیروهای اشغالگر و متجاوز زمینه برای انجام این عملیات انسانی به تدریج فراهم می‌شود.




      
ارسال شده در شنبه 90/8/28 ساعت 11:31 ص نویسنده : ایمان احمدی

ادامه مطلب...


      
<      1   2   3   4   5   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا