.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید دیروز : 295
  • کل بازدید : 1445297
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/7    ساعت : 12:15 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در جمعه 89/7/30 ساعت 8:24 ع نویسنده : ایمان احمدی

بعد از پایان ضرب الاجل دولت عراق بر خروج گروهک تروریستی منافقین از عراق، رایزنی‌ها توسط برخی از کشورهای اروپایی و آمریکا مبنی بر حذف برخی از محدودیت‌های مالی این گروهک آغاز شده است. در این میان رای دادگاه لوگزامبورگ در خصوص آزادسازی دارایی‌های مسدود شده منافقین قابل توجه بود، بعد از آن مصوبه کنگره آمریکا در برداشتن محدودیت‌های مالی از منافقین با پاسخ منفی دادگاه عالی آمریکا مواجه شد.

بعد از شکست رژیم دیکتاتور صدام بستر خوش خدمتی منافقین به اجنبی‌ها هم محدود گشت، تا اینکه سیاست‌های آمریکا در عراق با چالش جدی مواجه شد، از طرفی رویکرد آمریکا هم تا حد زیادی دستخوش تغییرات اساسی شد. این بار آمریکا برای فائق آمدن بر برخی از مشکلات پیش‌رو در عراق بصورت محرمانه دست به دامن منافقین شد تا مفری هر چند جزیی برای خویش بیاید. دامنه بهره‌کشی آمریکا از منافقین از چند زوایه قابل تامل و بررسی است.

- جاسوسی؛ منافقین بزرگترین و سازمان‌یافته‌ترین گروه اپوزیسیون جمهوری اسلامی ایران هستند که طبق آمارها حدود شش تا ده هزار عضو و حامی دارند، با توجه به اینکه آمریکا هیچگونه شبکه اطلاعاتی در داخل ایران ندارد ، حمایت از منافقین می‌تواند برای دولت آمریکا به منزله راهی آسان و سریع در گماردن جاسوسانی از این گروه در داخل ایران و کسب اطلاعات مربوط به فعالیتهای هسته‌ای ایران باشد. همانطور که در سال 2002 با افشای برنامه‌های هسته‌ای ایران در نطنز و اراک ثابت کردند توانایی بالایی برای جمع‌آوری اطلاعات و جاسوسی دارند.

ادعاهای گروهک منافقین طی ماه‌های اخیر در مورد تلاش ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای، از پوشش خبری گسترده‌ای برخوردار شده است و رسانه‌های مختلف پیرامون آن به بحث پرداخته‌اند. در حال حاضر حامیان منافقین در دولت آمریکا، از این سازمان با نام « گزینه سوم»‌یاد می‌کنند . پشتیبانی آنها بر این توهم غلط استوار است که منافقین در داخل ایران از حمایت عمومی برخوردار هستند و از این راه می‌توانند در کنار گزینه‌های دیپلماسی و حمله نظامی به عنوان گزینه سوم مطرح شوند.

 

2- استخدام اعضای منافقین جهت پروژه‌های بی ثبات سازی؛ در خبرهای متعددی آمده است که ارتش آمریکا با استخدام اعضای گروهک منافقین مستقر در کمپ اشرف در عراق آنها را برای اقدام علیه جمهوری اسلامی ایران آموزش می‌دهد. یک مقام آمریکایی در گزارشی گفته است: از آنجاییکه بر اساس قوانین پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) استخدام این افراد غیر قانونی است، آنها برای آموزش به اسراییل فرستاده می‌شوند. با اینکه آمریکا از سال76 منافقین را در فهرست سازمان‌های تروریستی خود قرار داده است اما برای رسیدن به اهداف مورد نظرش علیه ایران بهره‌برداری‌های ویژه‌ای از منافقین در فواصل زمانی مختلف بوده است.

 

3- بهره‌برداری ابزاری در ناامن سازی عراق؛ با توجه به پایان ضرب‌الاجل دولت عراق، گروهک تروریستی منافقین هنوز خاک عراق را ترک نکرده‌اند. برخی از گزارشها از تلاش اشغالگران برای تحمیل اعضای این گروه تروریستی بعنوان پناهنده به دولت عراق حکایت دارد. این در حالی است که مشاور امنیتی نخست وزیر عراق در مصاحبه‌ای با تلویزیون الفرات از همپیمانی این گروهک با عناصر القاعده خبر داده است. به گفته مشاور امنیتی ، منافقین همچنین از طریق برخی از سیاستمداران و نمایندگان پارلمان برای کارشکنی در دولت تلاش می‌کنند. استاندارد دیاله عراق هم در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفته است سازمان منافقین از گروههای تروریستی پشتیبانی می‌کند. از این رو ایجاد ناامنی و ناکارآمد جلوه دادن دولت شیعی عراق که روابط دوستانه و خوبی با ایران دارد، یکی از خواسته‌های آمریکاست که از مجاری منافقین پی‌گیری و عملیاتی می‌شود.

 

4- استفاده از منافقین در ترور و ربایش ایرانیان؛ با توجه به سیاست جدید آمریکا مبنی بر ربایش و دستگیری ایرانیان در عراق به احتمال قوی یکی از روشهای عملی کردن این دستور از طریق منافقین پیگیری و اجرایی خواهد شد.

 

5- قرابت منافقین با رژیم صهیونیستی؛ یکی از سیاست‌های دیگر آمریکا نزدیکی منافقین به رژیم صهیونیستی است. رژیم صهیونیستی علاوه بر ایجاد نوعی همگرایی در پرونده هسته‌ای با منافقین از ظرفیت‌های اطلاعاتی و جاسوسی آنها به نفع خویش بهره‌برداری می‌نماید. در همین رابطه پایگاه خبری «النهرین نت» به نقل از مطبوعات نروژی نوشت:«مریم رجوی از سران گروهک منافقین در سفرش به «اسلو» در دو مرحله با دیپلماتهای رژیم صهیونیستی دیدار کرده است و در خصوص موضوع هسته‌ای ایران با همدیگر گفتگو و تبادل نظر کرده‌اند.»

 

6- ایجاد بی‌ثبات سازی ایران؛ هماهنگونه در استراتژی امنیت ملی آمریکا که در 16 مارس 2006 منتشر شده آمده است:«جنگ را باید به خانه دشمن کشاند تا او را به عقب‌نشینی وادار کنیم» آمریکا از تمام ظرفیت‌های ایرانی مثل منافقین، خلق عرب، حزب منحله دمکرات، کومله و .. جهت نیل به اهداف مورد نظرش استفاده خواهد برد تا استراتژی فشار از بیرون و تغییر از درون را با کمترین هزینه اجرا کند.

رویهمرفته سیاست آمریکا با منافقین همان سیاست یک بام و دو هواست، از طرفی بهره‌برداری سیاسی و امنیتی از منافقین می‌کند و از جهتی هنوز از لیست سازمان‌های تروریستی آنرا حذف ننموده است. در حال حاضر دولتهای اروپایی از همکاری آشکار با این گروه تروریستی اکراه دارند و هنوز 51 عضو ارشد منافقین در فهرست تحت تعقیب پلیس بین‌الملل (اینترپل) قرار دارد. با توجه به وضعیت منافقین در عراق که نیمی از سکنه اردوگاه اشرف خواهان جدایی آغاز زندگی غیر سیاسی و غیر سازمانی در مکانی دیگر هستند، این سازمان رو به انحلال و فروپاشی به پیش می‌رود.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا