.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 160
  • بازدید دیروز : 191
  • کل بازدید : 1443593
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/1    ساعت : 2:16 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در جمعه 89/7/30 ساعت 8:17 ع نویسنده : ایمان احمدی

حاج صفرقلی رحمانیان» پیرترین رزمنده دفاع مقدس که در حال حاضر وضعیت جسمانی بسیار وخیمی دارد برای تدفین در کنار شهدای گمنام شلمچه، دست نیاز به سوی مقام معظم رهبری دراز کرده است.

صدای «حاج صفرقلی رحمانیان» پیرترین رزمنده برجای مانده از دفاع مقدس بسیار سخت شنیده می شود. وضعیت جسمانی بسیار نامساعد او نشان می دهد که نیاز شدید به پرستاری دارد. تنها هوشیاری او وقت نماز است. شیر بیشه های نبرد حالا خدا را صدا می زند و از دوستان شهیدش سخن می گوید.

خبرنگار جهان با این توصیف کوتاه از اوضاع جسمانی پدر پیر جبهه ها می گوید: این یادگار کهن دوران دفاع مقدس وصیتی کوتاه اما دلنشین به ما کرده و خواستار آن شده است تا پس از مرگ، پیکرش را از فسای فارس رهسپار سرزمین مقدس شلمچه کنند و در کنار مزار شهدای گمنام عملیات کربلای 5 به خاک بسپارند.

چهره این پیرمرد اکنون یادآور روزهای اعزام به جبهه هاست و او حالا دلتنگ یاران شهیدش است. حال عمومی این پیرمرد رضایتبخش نیست و همه برای سلامت دوباره اش به خدا توکل کرده اند و از بی تفاوتی مقامات استان فارس در احوال پرسی این رزمنده دلیر و حاجی جبهه ها  متأسفند.

این رزمنده کهنسال به خبرنگار جهان گفته است شلمچه جای پاکان بوده است. رزمندگان عاشق انس با خدا و اقامه نماز بودند و همین نمازخوان ها پوزه صدام را با یاد حضرت زهرا(س)به خاک مالیدند. همسایه شدن با این شهدا که ورد زبانشان ذکر «یا علی» و «یا حسین» بود افتخار می خواهد.
 
پیرمرد می گوید: من تاکنون از هیچ کس درخواستی نداشته ام اما بخاطر دفن شدنم در خاک شلمچه دست نیاز به سوی مقام معظم رهبری دارم.

حاج صفرقلی رحمانیان پیر 105 ساله جبهه‌ها، در دوران دفاع مقدس در عین اشتغال به کار کشاورزی و کارگری، به مدت 66 ماه در دهه هفتم عمر پربرکت خویش در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس حضور داشته است. چندی پیش این رزمنده دلیر توسط رسانه های کشور مورد تقدیر قرار گرفت. همچنین در سال 1388 به همت مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر و شرکت پست جمهوری اسلامی ایران تمبر بزرگداشت پیرترین رزمنده دفاع مقدس با تصویر او چاپ و در موزه آستان قدس رضوی نگهداری می شود.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا