.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 197
  • بازدید دیروز : 324
  • کل بازدید : 1444344
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/4    ساعت : 10:51 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در شنبه 91/4/31 ساعت 6:36 ع نویسنده : ایمان احمدی

خادم اسرائیل

عضو کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی و وزیر جنگ سابق این رژیم با اشاره به خدمات بی‌شائبه "عمر سلیمان" رئیس سابق سازمان اطلاعات مصر برای رژیم صهیونیستی، وی را بهترین خادم اسرائیل توصیف کرد.

روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" نوشت که "بنیامین بن الیعازر" سلیمان را مورد تعریف و تمجید قرار داده و گفت که وی در تضعیف و مهار جنبش حماس بهترین خدمات را به اسرائیل ارائه کرد.

وی افزود: معاون سابق "حسنی مبارک" و رئیس سابق سازمان اطلاعات مصر یک فرد ملی‌گرا و از بارزترین شخصیت‌هایی بود که حماس را تضعیف و مهار کرد.



الیعازر پس از این تعریف و تمجیدها مدعی شد که مصر با از دست دادن سلیمان خسارت زیادی متحمل شد.

وی سپس به روابط سلیمان با مسئولان ارشد وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اشاره و تصریح کرد که وی روابط ممتازی با این مسئولان داشت و مبارک به طور کلی به سلیمان تکیه می‌کرد و وی یکی از کسانی بود که تاثیر بیشتری روی مبارک داشت.

الیعازر همچنین اظهار داشت که با شنیدن خبر نامزدی سلیمان برای ریاست جمهوری مصر بسیار خرسند شده است و افزود که روابط تنگاتنگ و صمیمی با سلیمان داشته است و در هر مسئله‌ای از جمله مسئله انتقال گاز مصر به اسرائیل سلیمان را مداخله می‌داد و تقریبا به طور روزانه با وی در تماس و گفت‌وگو بوده است.

سلیمان دو روز پیش در بیمارستان کلیولند آمریکا تسلیم مرگ شد. وی چند ماه پیش دچار بیماری ریوی شده و پس از آن ناراحتی قلبی نیز گریبانگیر وی شد و از چند هفته پیش به طور ناگهانی وضعیت جسمانی وی رو به وخامت گذاشت که به همین دلیل به بیمارستان کلیولند انتقال داده شد.


از سلیمان به عنوان "جبهه سیاه" دوره مبارک یاد می‌شود که اسرار زیادی را در سینه خود داشت. وی چشم، گوش و عقل و ذهن مبارک در مسائل امنیتی و پرونده‌های حساس سیاست خارجی بود.

سلیمان پیش از آغاز انقلاب 25 ژانویه مصر رئیس سازمان اطلاعات مصر و در اوان انقلاب به عنوان معاون مبارک منصوب شد و پس از سرنگونی رژیم مبارک نیز برای انتخابات ریاست جمهوری مصر نامزد شد اما کمیته انتخاباتی صلاحیت وی را رد کرد.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا