.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 155
  • بازدید دیروز : 200
  • کل بازدید : 1444502
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/5    ساعت : 11:25 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها

5+1

فرید زکریا، مجری و کارشناس شبکه سی ان ان، روز یکشنبه 27 فروردین(April 15) درمورد برنامه هسته ای ایران گفت: «بسیاری از کارشناسان بر این باورند که تنش ها در مورد ایران افزایش یافته است و خیلی ها آن را بزرگترین بحران می دانند. بسیاری هم در مورد آن بدبین هستند ولی من مخالف این نظرات هستم. بسیاری بر این باورند که بعید است مذاکره ایران با غرب بتواند برنامه هسته ای و غنی سازی ایران را متوقف کند و مانع حمله غرب به ایران گردد.»
فرید زکریا ادامه داد: «ولی به نظر من این امر واضح نیست و راه هایی برای حل برنامه هسته ای ایران وجود دارد. اگر مذاکرات موفقیت آمیزی انجام شود هر دو طرف به توافقاتی خواهند رسید. حال باید دانست این توافق چگونه خواهد بود؟ آمریکا برای مدت زیادی است که از ایران می خواهد برنامه غنی سازی هسته ای خود را متوقف کند زیرا این امر می تواند سوخت مورد نیاز بمب اتم را تولید کند. ایران هم پافشاری می کند که حق غنی سازی صلح آمیز را دارد. قبل از مذاکرات، واشنگتن اعلام کرد که از ایران خواهد خواست غنی سازی 20 درصد را متوقف کند و ایران هم به نحوی اعلام کرده که شاید این در خواست را بپذیرد و تنها اورانیوم را تا 3.5 یا 5 درصد غنی کند.»
زکریا افزود: «درخواست دیگر این است که ناظران هسته ای بتوانند از سایت های ایران بازدید کنند. در سال 2011 آژانس بین المللی هسته ای در گزارشی اعلام کرد که ایران به دنبال برنامه بمب اتمی است و بعد از آن ایران اجازه داد تا ناظران هسته ای به سایت های این کشور بروند.»
کارشناس سی ان ان در ادامه تاکید کرد: «ایران می تواند تحریم ها را آرام آرام کم کند. تنها آیت الله خامنه ای، که در ایران حتی تندروها [بخوانید مخالفان آمریکا] هم تحت رهبری او هستند، این قدرت را دارد تا توافقات  با غرب را بپذیرد. او بر جنبش سبز و مخالفت های هاشمی رفسنجانی غلبه کرده است. او حتی احمدی نژاد را نیز کنار زده است و اکنون اعلام کرده که اسلام تولید بمب اتمی را حرام و گناه بزرگی می داند. اگر آمریکا این باور دینی را قبول کند، باید تحریم ها را بردارد ولی ممکن است که جمهوری خواهان آمریکا با این کار مخالفت کنند و مانع بشوند.»

 




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا