.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 247
  • بازدید دیروز : 653
  • کل بازدید : 1445247
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/6    ساعت : 8:8 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در سه شنبه 90/9/29 ساعت 6:31 ع نویسنده : ایمان احمدی

در حالی اکثریت طیف داخلی اپوزیسیون بر حضور با لیست یا بدون لیست خود در انتخابات مجلس نهم تاکید کرده اند، گروه موسوم به هماهنگی راه سبز امید متشکل از اردشیر امیر ارجمند و رجبعلی مزروعی در بیانیه‌ای جالب عنوان کردند که انتخابات مجلس "غیر قانونی" است.

این 2 فعال پناهنده شده گفته اند: شورا، پس از رایزنی‌های گسترده با بخش‌های مختلف جنبش سبز، بررسی و اطلاع از مواضع و دیدگاه‌های احزاب و تشکل‌های مستقل منتقد و به ویژه آگاهی از نظرات آقایان کروبی و موسوی، انتخابات مجلس آینده را غیر قانونی و ناعادلانه اعلام می نماید.

جالب تر آنکه آنان عنوان کرده اند شرکت در انتخابات "مغایر مصالح مردم و کشور" است و همه باید آن را تحریم کنند!

این در حالی است که بسیاری از اصلاح طلبان علاقمندی خود را برای حضور در انتخابات مجلس اعلام و شرکت نکردن در آن را "اشتباه تاریخی" توصیف کرده اند.

 تمجید از مواضع آقای هاشمی رفسنجانی

شورای هماهنگی در ادامه بیانیه خود با تمجید از مواضع آقای هاشمی رفسنجانی، مواضع او درباره فتنه گران را "تلاش‌های متعهدانه و مسئولانه شخصیت‌های علاقمند و دلسوز کشور" نامیده است.

شورای مذکور با اشاره به مواضع موسوی، کروبی و خاتمی درباره فتنه 88، گفته است: فراموش نکرده ایم سخنان مدبرانه آقای هاشمی رفسنجانی در آخرین خطبه نماز جمعه ای که ایراد کرد و شرایط بازگشت کشور به وضعیت عادی را پیشنهاد کرد.

ارجمند و مزروعی با اشاره به قانون "نظارت مجلس بر نمایندگان" خطاب به شخصیت های سیاسی و اجتماعی گفته اند "نامزدی آنان برای نمایندگی مجلس، راه به خدمتگزاری به مردم نخواهد برد"!

امیر ارجمند که به عنوان کانال گروهک منافقین با میرحسین موسوی شناخته شده، اواخر سال 88 از ایران فرار کرد و به کمک دیپلمات‌های آمریکایی به فرانسه پناهنده شد. مزروعی هم که پناهنده بلژیک شده به عنوان رابط جبهه ضدانقلاب و اتحادیه اروپا فعالیت می کند.

اما بیانیه آنان در شرایطی منتشر شده است که طیف برانداز اپوزیسیون با وجود علاقه به حضور در انتخابات مجلس، از رد صلاحیت خود آگاه است و به همین دلیل به ساز تحریم متوسل شده است؛ سازی که بسیاری از اصلاح طلبان حاضر به هم نوازی با آن نشده اند و تحریم را به مثابه انزوای بیشتر جریان متبوعشان توصیف کرده اند.

بر این اساس به نظر می رسد،‌ این بیانیه از سر ناچاری و انفعال صادر شده است.

در روزهای اخیر شخصیت های مختلف اصلاحات از موسوی لاری گرفته تا حسن روحانی و صادق خرازی از اهمیت حضور در انتخابات مجلس سخن گفته اند. مقامات کشور در عین حال در را به روی دیگر سیاسیون این جریان نبسته و از آنان خواسته اند با اعلام برائت از فتنه زمینه حضور خود را در انتخابات فراهم کنند.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا