.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 260
  • بازدید دیروز : 653
  • کل بازدید : 1445260
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/6    ساعت : 9:22 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها

وکیل خانواده هاشمی‌رفسنجانی با عنوان اینکه مهدی هاشمی دفتری را محور فعالیت در انتخابات ریاست جمهوری دهم قرار داده بود، افزود: او در بعد از ظهر روز جمعه که نتایج قطعی آرا هنوز از سوی وزارت کشور اعلام نشده بود، آن اسناد و اطلاعات را در دفتر کار خود منهدم کرد

ستاد قیطریه

به گفته وی مهدی گفته است اطلاعاتش را "به هیچ کس جز شخص آقای هاشمی" نداده است. علیزاده‌طباطبایی در ادامه به ستاد قیطریه هم اشاره و تلویحا از نقش مهدی هاشمی در آن سخن می گوید:‌ شب شنبه که هنوز نتیجه انتخابات از سوی وزارت کشور اعلام نشده بود، درست در زمانی که مهدی هاشمی تمام اسناد و مدارک خود را در دفتر کارش منهدم کرده بود، چند نفر از ستاد پلیس امنیت به ستاد انتخاباتی قیطریه آمدند و درگیری هایی را با افراد ستاد ایجاد کردند که با حضور مقامات عالی انتظامی این درگیری ها فیصله پیدا کرد.

بنابر اطلاعاتی که پس از آشوب ها افشا شد ستاد قیطریه ستاد اصلی برنامه ریزی، هدایت و پشتیبانی آشوب ها از نظر سیاسی، مالی و میدانی بود که ارتباطات آشکاری با لندن داشت.

البته اطلاعاتی که وکیل خانواده هاشمی‌رفسنجانی درباره منهدم کردن اسناد عنوان کرده، تایید می کند که منظور او دفتر مهمی است که نقش اصلی آن را هم مهدی هاشمی بر عهده داشت و پر از اسناد محرمانه بوده که البته اکثر آن ها پیش از کشف منهدم شدند.

کشف اسناد

در همین راستا، دادسرای تهران 7 خرداد 89 با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در بازرسی از دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد، اسناد و مدارک زیادی درباره برخی قراردادهای نفت و گاز، اسناد مالی غیر مرتبط با دانشگاه آزاد، اسناد محرمانه دولتی و نیز گزارشهای مرتبط با یکی از متهمان حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری را کشف و ضبط کرده است.

دادسرای تهران، علت این اقدام را "دریافت گزارشهایی مبنی بر نگهداری این اسناد در ساختمان محل استقرار دفتر هیات امنا و نیز تلاش عده ای برای خارج کردن این اسناد و مدارک از مرکز یاد شده " عنوان کرد.

جزئیات ماجرا

آنچنان که کاوه اشتهاردی، مدیر مسئول سابق روزنامه ایران،‌ در دادگاه شکایت مهدی هاشمی افشا کرد: ساختمان دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد مرکز فعالیت های اقتصادی ، سیاسی و امنیتی مهدی هاشمی بوده و کاملاً به مانند یک ستاد بحران، تجهیز و آماده سازی شده بود. براتعلی سرلک رئیس دفتر مهدی هاشمی در دانشگاه آزاد، در جریان این بازرسی بازداشت شده و اعترافات قابل توجهی داشته است. روز 23 خرداد 1388، یک روز پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری مهدی هاشمی به سرلک دستور می دهد که به همراه چند نفر دیگر ساختمان مذکور را پاکسازی کنند تا اثری از اقدامات خاص مهدی هاشمی باقی نماند. سرلک به همراه آقایان امانی و ابوالفتحی اسناد مکتوب و تعداد زیادی سی دی را در چند کیسه از محل ساختمان خارج می کنند و ابتدا به ویلایی در منطقه دارآباد تهران منتقل و شبانه و تحت حفاظت گارد شخصی که با پول مهدی اجیر شده بودند و در یک عملیات مخفیانه در جاده لواسان امحا کرده اما خوشبختانه بخش قابل توجهی از این اسناد بازیابی شده است.

به گفته مدیر مسئول سابق روزنامه ایران "در این ساختمان اسناد ویژه و حتی اسنادی با طبقه بندی محرمانه - خیلی محرمانه- سری و بکلی سری از نهاد هایی چون وزارت اطلاعات، ستاد کل نیروهای مسلح، ریاست جمهوری، بانک مرکزی، قوه قضائیه، شورای عالی امنیت ملی، وزارت نفت و ... نگهداری می شده و جای شگفتی دارد که تعداد زیادی از بولتن ها، گزارش ها و نامه های رسمی، سری و بکلی سری برخی دستگاه های امنیتی درباره اقدامات مجرمانه و مفاسد سیاسی و اقتصادی مهدی هاشمی نیز در دفتر او موجود بوده و در فایل های جداگانه بایگانی شده بود. کاست های ضبط شده از جلسات هیات امنای دانشگاه آزاد و برخی جلسات محرمانه مجمع تشخیص مصلحت نیز به این ساختمان منتقل شده و اقداماتی به واسطه آن صورت گرفته بود."

سال گذشته از بخشی از همین اسناد یک نمایشگاه محرمانه برپا شده بود که به گفته اشتهاردی "برخی نزدیکان آقای هاشمی رفسنجانی پس از بازدید از این نمایشگاه از عملکرد مهدی هاشمی ابراز تأسف کرده و خواستار بازدید شخص حجت الاسلام والمسلمین اکبر هاشمی رفسنجانی از این نمایشگاه شده اند."

هاشمی در جریان اسناد بود

البته آقای هاشمی هرگز از این نمایشگاه بازدید بازدید نکرد چرا که به گفته علیزاده طباطبایی "هاشمی رفسنجانی می دانست مهدی در دفتر کارش چه کاری انجام می دهد." وکیل خانواده هاشمی در ادامه مصاحبه اخیرش عنوان کرده است: "ما هم نمی دانیم مهدی در دفتر خود چه کاری انجام می داده و چه اطلاعاتی را جمع آوری می کرده است."

به نظر می رسد اسناد مربوط به کمیته موسوم به "صیانت از آرا" که مهدی هاشمی به عنوان نماینده پدرش در آن حضور داشت نیز، در دفتر هیئت امنا وجود داشته است. البته رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تنها فعالیت مهدی هاشمی در انتخابات خرداد 88 حضور در این کمیته توصیف و هرگونه نقش آفرینی او در آشوب ها را انکار کرده است.

آقای هاشمی رفسنجانی آذرماه سال 88 در این باره گفت: ‌من مطمئنم مهدی در این انتخابات در هیچ بخشی دخالت نداشت، "جز در مسئله کمیته صیانت از آرا ". مهدی نه پولی دارد و نه به کسی پول داد. گفتند: او پول داده تا افرادی در اغتشاشات شرکت کنند، در حالی که از این کارها بیزار است!

مهدی هاشمی پس از آغار دادگاه های متهمان فتنه 88 و اعترافاتی که علیه او مطرح شد اوایل شهریور ماه سال 88 به بهانه ماموریت از ایران خارج شد. دفتر هیئت‌امنای دانشگاه آزاد در واکنش به انتقادات مطرح شده،‌ به دفاع از مهدی هاشمی (رئیس این دفتر) پرداخت و با صدور اطلاعیه‌ای سفر وی را یک "مأموریت سازمانی" عنوان و تاکید کرد: وی قطعاً بعد از اتمام "مأموریت سازمانی " خویش جهت پاسخگویی به مطالب کذب مطرح شده در دادگاه به کشور بازخواهد گشت.

با وجود اعتراضات دنباله دار و افزایش درخواست ها برای بازگشت پسر آقای هاشمی و بازداشت وی،‌ تاکنون خبری از مهدی هاشمی نشده و حتی به گفته وکیل وی "دستگاه قضایی نیز تاکنون هیچ احضاریه ای به مهدی ابلاغ نکرده اس

 
     




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا