.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 57
  • بازدید دیروز : 97
  • کل بازدید : 1432152
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/1/9    ساعت : 10:16 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در دوشنبه 90/1/29 ساعت 11:54 ص نویسنده : ایمان احمدی

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به بندگی دخت پیامبر در مقابل خداوند و تسلیم بودن وی در مقابل حضرت علی(ع) به عنوان امام خود گفت: هرکس در هر موقعیتی خواستار رسیدن به مقامات معنوی است باید از بندگی حضرت زهرا(س) در مقابل خداوند بیاموزد

حجت الاسلام عباسعلی عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و نماینده مقام معظم رهبری در کمیته همکاری حوزه های علمیه تهران با آموزش و پرورش در گفتگو با مهر در رابطه با ویژگیهای اخلاقی حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: ویژگیهای حضرت زهرا(س) البته بسیار است به این معنا که تمام خوبیهایی که یک انسان بدون توجه به زن بودن و مرد بودن باید داشته باشد، این بانو در خود جمع کرده بود.

وی افزود: نمی توان ویژگی مثبت اخلاقی را تصور کرد که این بانو نداشته باشد از این رو پدر ایشان رسول اکرم(ص) درباره ایشان فرمود دختر من بزرگ بانوی جهانیان از اولین تا آخرین است.

حجت الاسلام عباسعلی اختری تأکید کرد: برای برشمردن ویژگیهای حضرت زهرا(س) باید به این نکته توجه کرد که وی درمقابل خداوند بنده ای به تمام معنای کلمه بود. حضرت فاطمه زهرا هرچه خداوند دستور داده عمل می کرد و هرچه نهی کرده ترک می کرد. از این رو خشم و خشنودی حضرت زهر را مظهر خشم و خشنودی خدا دانسته اند. پیغمبر خدا فرمود خداوند غصب می کند برای غصب فاطمه و خشنود می شود برای خشنودی فاطمه. معنای دقیق این جمله این است که حضرت زهرا خشنودی جز خشنودی خدا و خشمی جز خشم خدا ندارد.

وی با اشاره به دیگر ویژگهای اخلاقی حضرت زهرا(س) گفت: حضرت زهرا در مقابل پدر بزرگوار خود به عنوان یکی از اعضای امت که باید در پیغمبر خود تسلیم باشد در مقابل پدر خود تسلیم بود، از آنجا که پیامبر فرستاده خدا است، حضرت زهرا همواره بدنبال خشنودی پدر و خشنودی خدا بود.

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اظهار داشت: حضرت زهرا در مقابل علی بن ابی طالب در مقابل ولی خود تسلیم بود حضرت زهرا علی را به عنوان ولی و امام خود می شناخت. وی همچنین از علم فوق العاده خدادادی برخوردار بود. در یک ملاقاتی حضرت علی وارد منزل شد، حضرت زهرا فرمود علی بیا نزدیک تا به تو از آنچه گذشته بوده، آنچه در آینده خواهد بود و آنچه در جهان هست خبر دهم. حضرت علی(ع) از پیغمبر (ص) پرسید نور فاطمه از ماست؟ پیامبر فرمود: بله نور فاطمه از ما است.

نماینده مقام معظم رهبری در کمیته همکاری حوزه های علمیه تهران با آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه حضرت زهرا بانوی عابده بود گفت: یکی از عللی که حضرت فاطمه را زهرا به معنای درخشان می نامند این است که موقعی که وی در محراب عبادت می ایستاد جایگاه محراب وی برای فرشتگان می درخشید. هرکس در هر موقعیتی خواستار رسیدن به مقامات معنوی است باید از بندگی و تسلیم بودن حضرت زهرا(س) در مقابل خداوند بیاموزد.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا