.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 109
  • بازدید دیروز : 62
  • کل بازدید : 1432266
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/1/10    ساعت : 7:22 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها

فتنه جدید بر پایه انحرافات اعتقادی و فساد اقتصادی از ناحیه نزدیکان رئیس جمهور شکل خواهد گرفت که خطرآن به مراتب از فتنه قبلی بیشتر است.

علی رضا زاکانی نماینده مردم تهران در گفت و گو با خبرنگار جهان با اشاره به سخنان اخیر مشائی درباره مکتب ایران به پیشینه تاریخی این سخنان اشاره کرد و گفت: این حرفها جدید نیست. خاطره تاریخی مردم به یاد دارد که روزگاری مهدی بازرگان در اختلافات خود با حضرت امام، صراحتاً اعتراف کرد که مشکل من با امام این است که ما اسلام را برای ایران می خواهیم، اما امام برعکس ایران را برای اسلام می خواست. 

وی ادامه داد: اتفاقاً این همان نکته ای است که نوری زاده فراری هم بر آن دست گذاشته و اشاره کرده است که صحبت های مشائی از جنس حرفهای شاپور بختیار و فروهر و حسن نزیه است.
 
نماینده مردم تهران در فراکسیون اصولگرایان تأکید کرد: اتفاقاً به گواه تاریخ مشخص شد که امام عزیزی که همه چیز را برای اسلام می خواست و اسلام را مایه حیات بشریت و آبادانی دنیا و آخرت مردم می دانست، بیش از همه و پیش از همه پایبند به ایران بود و ایثارگرانی که در تبعیت از ولی زمان خویش در وصایای خود جز به عظمت اسلام و تبعیت از آن، توجه نمی کردند، همه هستی خود را برای ایران اسلامی و ام القرای جهان اسلام در کف نهادند. اما آنانکه دم از ایران می زدند فراتر از همه خیانت هائی در پرونده خود ثبت کردند و لکه ننگی بر دامن خود دارند که سالیان سال مایه عبرت تاریخ خواهد بود و ای کاش امثال آقای مشائی که امروز پس از 30 سال همان حرفها را تکرار می کنند به آن سرنوشت توجه می کردند. 

زاکانی با بیان اینکه پیش از این بسیاری از اصولگرایان نسبت به این انحرافات هشدار داده بودند اظهار داشت: باید توجه کرد که انحرافات مشائی بیش از این موارد است و این حرفها و انحرافات گوشه ای از اعوجاجات فکری اوست که ریشه در قدرت طلبی و بهره گیری از الفاظ و ظرفیت های دینی برای استفاده ابزاری از آنها درحفظ قدرت سیاسی دارد.
 
وی با بیان اینکه کسب قدرت و استمرار آن در خوشبینانه ترین حالت براین گفته ها متصور است اضافه کرد: ما در دوره گذشته مکرراً خدمت رئیس جمهور محترم حضور این عناصر را در اطراف وی گوشزد و بیان نمودیم که حضور این افراد در دولت به مصلحت کشور نیست.
 
عضو کمسیون اصل 90 مجلس ادامه داد: حتی قبل از انتخابات اخیر نیز رسماً اعلام کردیم که ما وظیفه خودمان می دانیم که از کاندیداتوری احمدی نژاد حمایت کنیم اما تنها شرطمان دورکردن افرادی است که صبغه و سابقه نادرست و افکار انحرافی دارند و مصداق آنرا نیز مشائی بیان کردیم که متأسفانه بعد از انتخابات، مشائی و طیفی از افراد شبیه به او که سابقه ای در ایجاد مشکل برای کشور داشتند مورد توجه قرار گرفتند. 

زاکانی با ذکر این نکته که مشائی فعلاً در قدرت است و نمایندگی یک جریان انحرافی را برعهده دارد تاکید کرد که وی به تنهائی محلی از اعراب نخواهد داشت.

زاکانی با بیان انتظارات خود و جامعه اصولگرایان و مردم متدین از رئیس جمهور ادامه داد: انتظار ما این است که رئیس جمهور این افرادی که یا در حوزه های فکری دارای انحرافات جدی عقیدتی هستند و یا در حوزه اقتصادی دارای اتهامات انکارنکردنی فساد مالی هستند را از کنار خود طرد کند. 

وی ادامه داد: دولتی که وجهه همت خود را کار و تلاش قرار داده است بسیار زشت و ناپسند است که این گونه افراد در آن حضور داشته باشند و بدتر اینکه این افراد محور فعالیت ها و تصمیم گیری های دولت قرار گیرند. 

نماینده اصولگرای مردم تهران با بیان اینکه فتنه جدید با سوء استفاده از نام اصولگرائی و تحت لوای ان شکل می گیرد اظهار داشت: برای ما خیلی سخت است که این قبیل رفتارها و سخنان با نام اصولگرائی و اسلام انجام شود.کسانی که به نام اصولگرائی دارای انحرافات جدی اعتقادی و فساد اقتصادی هستند و اتفاقاً در ارکان دولت نقش ویژه و ممتاز نیز ایفا می کنند و به واسطه نشر افکار و عملکرد آنها برخی انتصابات و اقدامات خلاف نیز اتفاق می افتد، خود را به نام اصولگرا و متدین و انقالابی بین مردم جازدند. 

زاکانی اظهار نگرانی کرد: خطرناکتر اینکه این جریان به شدت در جهت توسعه فعالیت های خود به دنبال کسب اریکه اقتصاد کشور است و پول و امکانات را در جهت خرید افراد و تطمیع آنها مورد سوءاستفاده قرار می دهند. 

وی ادامه داد: اخباری شنیده می شود که بسیار تکان دهنده و نگران کننده است و همگان باید نسبت به آنها حساس باشند. 

زاکانی با بیان اینکه پیشنهاد ما درگذشته این بود که به دلیل بار سنگین خدمتی که بر دوش دولت است همگان باید کمک کنند و اجازه ندهند برخی انتقادات باعث سوء استفاده مغرضان شود تأکید کرد: اما از طرفی نخبگان و دلسوزان انقلاب نیز باید توجه کنند که در حاشیه خدمات این دولت فتنه جدیدی در حال شکل گیری است و باید درجهت شناخت ابعاد این فتنه همه تلاش کنند تا انشاء الله ریشه این فتنه در جهت مصونیت بخشی به گفتمان انقلاب و جریان ناب خدمت گذاری و کمک به دولت نیز خشکانده شود. 

وی در مقایسه این فتنه با فتنه انتخابات گفت: در فتنه گذشته، جریانی که در ابتدا با نفاق وارد میدان شد نهایتاً آشکارا در برابر نظام قرار گرفت و نسبت به ارکان و ارزش های نظام موضع گیری صریح و واضح پیدا کرد اما فتنه جدید کاملا خزنده و به نام اصولگرائی در حال شکل گیری است که به مراتب خطر آن از فتنه قبلی بیشتر است. 

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: بنده معتقدم که مهمترین دلیل بیان این سخنان بی پایه و غیر اسلامی از سوی آقای مشائی نیاز برای حضور در رسانه و ایجاد تنش در کشور است. این سخنان که پیشتر هم سابقه آن وجود داشته است کاملاً برنامه ریزی شده انجام می شود و با هدف حضور در رسانه ها و فعالیت های تبلغاتی صورت می گیرد.بیان این سخنان برای فعالیت های تبلغاتی و اثر گذاری بر افکار عمومی و سوء استفاده از آن در آینده ای نزدیک است. 

زاکانی هشدار داد که این چراغ سبزی است که به دشمنان انقلاب و عناصر منحرف داده می شود تا برای چند روزی امکان بقا و استمرار قدرت بیشتر پیدا کنند که البته خدا نکند این باشد. گرچه از فحوای کلام و نوع عمل و از نحوه ارتباط و تعامل با افراد مشکوک بر می اید که این گمانه زنی کاملا درست و نزدیک به واقعیت است. 

وی ادامه داد: لذا هم عناصر فکری و هم نخبگان سیاسی کشور باید دقت کنند که نسبت به این انحرافات شناخت داشته باشند و دربرابر آن اقدام عملی کنند که بالاترین اقدام عملی انسجام وحدت است چرا که این جریان به شدت به دنبال تفرقه و نقار بین ملت و بویژه جریان اصولگرائی است.
 
نماینده مردم تهران اضافه کرد: این افراد از این پس برای توسعه فعالیت های خود دست به هرکاری می زنند این جریان که هم مشکلات اعتقادی دارند و هم اسلام را نمی شناسند و هم در معرض اتهامات فساد مالی قرار دارند به دنبال گسترش نفوذ خود درقدرت هستند که لازم است در برابر آنها افشاگری و روشنگری و در نهایت اقدام عملی صورت گیرد.
 
وی تأکید کرد: این افراد برخلاف شعارهائی که می دهند و از دولت های سابق انتقاد می کنند دارای ارتباط عمیق محفلی و سازمانی با برخی از عناصر محوری در دولتهای سابق هستند و با آنها ارتباط تنگاتنگ دارند و حتی نسبت به دولت های گذشته نیز میدان و بستر بیشتری به آنها داده اند




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا