.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 88
  • بازدید دیروز : 62
  • کل بازدید : 1432245
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/1/10    ساعت : 4:48 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها

احمدی نِاد

 گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور عصر امروز طی مراسمی در افتتاح سامانه الکترونیک ارتباط مردم و دولت «سامد»‌با بیان اینکه بحث مردم از نگاه ما یک بحث مبانی و اصولی است در خصوص این موضوع گفت: همه انسانها محترمند البته ممکن است قلیلی از انسانها باشند که آنقدر در جهت انحطاط حرکت کرده باشند که از دایره انسانیت خارج شوند.

وی ادامه داد: انسان برای این محترم است که خداوند انسان را آیینه تجلی خود قرار داده و خلق کرده که در روی زمین جانشین خدا باشد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه رسیدن به مقام بالای انسانی یک راه اصلی بیشتر ندارد که آن هم تنها خدمت به دیگران و تلاش برای اصلاح امور جامعه است اظهار داشت: امکان ندارد انسان به قله‌های تعالی و کمال برسد مگر اینکه از مسیر سنگین اصلاح جامعه عبور کند.

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود خدمت به مردم را از هدایت و راهنمایی انسانها گرفته تا برآوردن نیازهای جامعه دانست و گفت: بهترین کارها در عالم خدمت به مردم است و برآوردن نیازهای آحاد مردم زیباترین حرکت انسانی است.

وی یادآور شد: برخی‌ها هستند به قدری خود را از مردم دور می‌کنند که از مشکلات مردم باخبر نبوده و احساس وظیفه نکنند که باید گفت آنها از انسانیت دور هستند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه تجلی خداپرستی و عشق به خدا عشق مردم است تصریح کرد: ما زمانی به آرامش می‌رسیم که کسی مشکلی نداشته باشد.

احمدی‌نژاد یادآور شد: همه انسانها آرزومند رسیدن جامعه بشری به سعادتمندی هستند ولی سعادتمندی زمانی محقق می‌شود که مردم بخواهند.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به خاطره‌ای از زمان حضور خود در شهرداری تهران گفت: در زمان شهرداری ملاقات‌های مردمی گاها چندین ساعت به طول می‌انجامید یکی از دوستان بعد از چند روز از این موضوع خسته شده بود که یکی دیگر از دوستانمان به او گفت این نامه‌ها برگه عبور به مراتب عالی انسانیت است. بنابراین بالاترین مجاهدت در راه خدا، خدمت به مردم است.

وی با بیان اینکه مردم برای ما اصل هستند، تأکید کرد: رسیدن به خدا، عاقبت خیر، بهشت و همه خوبیها با خدمت به مردم بدست می‌آید و محال است بدون همراهی و خدمت به مردم به اهدافمان برسیم.

رئیس‌جمهور خطاب به دست اندرکاران مرکز ارتباط و رسیدگی به مشکلات مردم نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه کار این مرکز خیلی سنگین ولی شیرین است گفت: اگر کار همراه با عشق باشد خستگی معنا ندارد در حالی که کار بدون عشق خیلی سخت می‌شود.

احمدی‌نژاد افزود: این دولت، دولت مردمی است و هرچه مردمی‌تر باشد، موفق‌تر، انسانی‌تر و متعالی‌تر است. "اینکه برخی‌ها می‌گویند چرا به ریز به ریز نامه‌های مردمی رسیدگی می‌کنیم این حرفها برای آدم‌های شکم‌سیر است که متوجه نیستند در این عالم چه می‌گذرد در حالی که بعضی وقت‌ها باز کردن گره از کار یک نفر موجب باز شدن گره از کار 50 خانواده می‌شود و این سلسله مراتب ادامه دارد. "

وی همچنین خاطرنشان کرد: من ترجیح می‌دهم هزار ساعت با پابرهنه‌ها بنشینم ولی یک ساعت با مدعیان بی‌خاصیت کاری نداشته باشم.

احمدی نژاد همچنین با تأکید مجدد بر لزوم خدمت به مردم گفت: بنده حاضرم برای به ظاهر پایین ترین مردم جامعه خدمت کرده و در خانه‌شان کارگری کنم اما با افراد بریده از مردم و مدعی ملاقات نداشته باشم. "سخت‌ترین جلسات برای من ملاقات با مدعیان بریده از مردم است. "
احمدی نژاد با بیان اینکه بالاترین مجاهدت در راه خدا خدمت به مردم است خطاب به دست اندرکاران سامانه الکترونیک ارتباط مردم و دولت اظهار داشت: الان که این سیستم را راه‌اندازی کردیم حال وقت آن است که سطح خدمات، سرعت و کیفیت را بالا ببریم چرا که بخش پیگیری و نظارت در این قسمت بسیار قوی باشد. "

وی در پایان سخنان خود نیز از مسئولین سراسر کشور خواستار توجه به حل مشکلات مردم شده و اظهار داشت: این از قانون‌نویسی اومانیستی است که همه را دزد می‌پندارند و بعد قانون می‌نویسند در حالی که اسلام این را نمی‌گوید بنابراین مسئولان باید به کار مردم توجه و رسیدگی کنند.

رئیس جمهور تأکید کرد: باید به روزی برسیم که انسانها جز خدای متعال به شخص دیگری نیازمند نباشد و آن روز نزدیک است.

بر اساس این گزارش، در این مراسم ابتدا محمدهاشم غروی رئیس مرکز ارتباطات و رسیدگی به شکایات مردمی نهاد ریاست جمهوری گزارشی از فعالیت این مرکز ارائه کرد و در پایان این مراسم نیز رئیس جمهور تمبر ارتباط مردم و دولت را رونمایی و مطلبی به یادگار بر روی آن نوشت.
همچنین در این مراسم از کتاب ارتباطات مردمی در دولت نهم و دهم (تلاش برای گسترش عدالت) با حضور رئیس جمهور رونمایی شد.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا