.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 237
  • بازدید دیروز : 424
  • کل بازدید : 1451984
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/20    ساعت : 7:9 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها


آیت‌الله آسیّد جمال‌الدّین گلپایگانی وقتی نیمه شب، با شاگردانشان از نجف به سمت کربلا می‌رفتند. شاگردان از دور تصوّر کردند که یک حیوانی جلوی ایشان آمده بود نشسته بود و ایشان سوار به آن شدند. کمی جلوتر که رفتند، متوجّه شدند شیر است، شیر بیابانی که خیلی هم خطرناک است! بعد خودشان گفتند: من اصلاً نترسیدم.

لذا آنکه خدا را دارد، اصلاً نمی‌ترسد، امّا یک موقع می‌شود من و شما از سوسک هم می‌ترسیم. حالا یک موقع آدم می‌گوید: کثیف است، چندشم می‌شود، بحث آن جداست؛ ولی آن که می‌گوید: می‌ترسم، آن ترس فرق می‌کند.

امّا آنکه خدا را دارد، از هیچ چیز نمی‌ترسد. البته این روح والا می‌خواهد. این‌ طور نیست که من الآن بروم - حالا مزاحاً عرض می‌کنم - بگویم: امشب گفتند ترس نیست، پس بروم یک جایی که سگ باشد، یک ‌دفعه به تعبیری پاچه‌مان را بگیرد و بعد بگوییم: فلانی گفت: ترس ندارد، ما که مردیم. لذا شرط آن، آن روح والاست. همین‌ طور هم است، ما کوچک بودیم، از سگ و ... می‌ترسیدیم، مرحوم ابوی می‌گفت: آقاجان! این ترس ندارد، این ترس، خودتی، نه ترس از آن. چون در دلت داری می‌ترسی، فکر می‌کنی آن، ترس دارد. دلت ترسیده، نترس، ببین چه می‌شود. مثلاً شب، بیرون می‌رفتیم، حالا به خصوص آن موقع کمتر چراغ بود، خیلی روشنایی نبود، سگی می‌آمد، یک چخی می‌گفت و می‌رفت امّا وقتی نترسی، خود آنکه ترس ندارد. این ارتباطی هم به این ندارد که مثلاً انسان یک مقاماتی داشته باشد، نه، همین که نترسی، تمام است. اگر بترسی، خوب او هم به دنبالت می‌آید.

امام راجع به این صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها همین را فرمودند، فرمودند: مثل آن‌ها، مثل سگ می‌ماند، اگر ایستادید و چخی کردید، آن‌ها می‌نشینند، امّا اگر فرار کنید، دنبالتان می‌کنند.

حالا آن کسی که بداند همه جا خدا با اوست، دیگر ترسی ندارد، «وَلا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلا هُمْ یَحْزَنُونَ». یکی از مطالب آن هم این است که انسان منّت نگذارد، در آن صورت به این خصوصیّت بسیار عالی و به این مقام والا می‌رسد که دیگر خوف و حزنی ندارد، «وَلا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُونَ».




      
ارسال شده در یکشنبه 92/5/13 ساعت 9:14 ص نویسنده : ایمان احمدی

 

امام علی سلام الله علیه:

اَلْعَقْلُ حِفْظُ التَّجارِبِ وَ خَیْرُ ما جَرَّبْتَ ما وَعَظَکَ؛

عقل، اندوختن تجربه‏ها (و عمل به آن) است و بهترین تجربه، آن است که پندت داده.

نهج البلاغه، نامه 31




      
ارسال شده در جمعه 92/5/11 ساعت 3:35 ع نویسنده : ایمان احمدی

بدون تردید سقوط نابود کننده جریان فتنه از روز قدس سال 88 آغاز شد. آنجا که فتنه گران شعار "مرگ بر اسرائیل" را خط زدند و در روز اعتراض جهانی علیه اسرائیل، در جهت منافع رژیم اشغالگر قدس صف آرایی کردند. ادامه مطلب...


      
ارسال شده در جمعه 92/5/11 ساعت 3:26 ع نویسنده : ایمان احمدی




      
ارسال شده در جمعه 92/5/11 ساعت 10:20 ص نویسنده : ایمان احمدی

امروز افرادی که از طریق برقراری رابطه کثیف نامشروع زندگی را می گذرانند و به اصطلاح کارگران این شغل به رسمیت شناخته شده در اروپای متمدن هستند در تمام جهان علیه خشونت و قوانین خرید آن در سوئد تظاهرات می‌کنند. ادامه مطلب...


      
ارسال شده در جمعه 92/5/11 ساعت 10:15 ص نویسنده : ایمان احمدی




      
ارسال شده در جمعه 92/5/11 ساعت 10:8 ص نویسنده : ایمان احمدی




      
ارسال شده در جمعه 92/5/11 ساعت 10:4 ص نویسنده : ایمان احمدی

حجت‌الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی در جمع خبرنگاران گفت: مشهد از شهرهای امن ایران است و در سفرهای اخیر که به مشهد داشتیم این امر محسوس بوده است.

 

وی همچنین درباره اتفاقات اخیر در شب‌های قدر در حرم مطهر رضوی، افزود: مردم باید نیروهای اطلاعاتی همکاری بیشتری کنند و به محض مشاهده موارد مشکوک با 113 (مرکز اطلاعات کشور) تماس بگیرند.

 

به گزارش ایسنا در همین زمینه غلامعلی صادقی در حاشیه جلسه مسوولان قضایی در مجتمع امام خمینی مشهد، گفت: فردی در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان سعی داشت با پرتاب شیء آتش‌زا به مضجع مطهر رضوی اهانت کند. این فرد که بطری مواد آتش‌زا به همراه داشت با تاثیر از شبکه‌های ماهواره‌ای و معاند قبل از انجام هرگونه اقدامی توسط نیروهای مردمی و عزاداران بارگاه ملکوتی امام هشتم، شناسایی، دستگیر و تحویل عوامل انتظامی شد.

 

وی ادامه داد: طبق نظریه پزشکی قانونی فرد یاد شده دچار «اختلال روانی» بوده و اکنون با رعایت موازین قانونی تحت مراقبت قرار گرفته و پس از انجام تحقیقات و تکمیل پرونده جهت نگهداری و سیر مراحل قانونی به مراکز درمانی اعزام خواهد شد.

 

وی از والدین خواست تا بیشتر مراقب فرزندانشان باشند و تاکید کرد: به ویژه والدینی که فرزندانشان دچار مشکلات روانشناختی هستند باید کنترل و نظارت بیشتری بر آن‌ها داشته باشند تا مزاحمتی برای شهروندان ایجاد نکنند.




      
ارسال شده در جمعه 92/5/11 ساعت 9:54 ص نویسنده : ایمان احمدی

 

پیامبر صلى‏‌ الله‏ علیه‏ و‏آله :

فإذا عَمِلَ المُؤمنُ عَمَلاً نارَ فی قَلبِهِ نُورٌ

پس هر گاه مؤمن عملى انجام دهد، در دلش نورى تابیدن مى گیرد.

کنز العمال ج3 ص 419 ح 7237




      
ارسال شده در پنج شنبه 92/5/10 ساعت 9:26 ص نویسنده : ایمان احمدی

در شب شهادت مولای متقیان یکی از اهالی محله جیحون خیابان صاحب زمان واقع در منطقه 10 تهران، پس از مراسم احیای شب قدر در حال مراجعت به منزل بوده است که مشاهده می کند یکی از اشرار محل با پوشش بسیار نامناسب ( تقریبآ عریان-که از ذکر جزئیات معذوریم) وقیحانه در خیابان ایستاده است و هنگامی که مورد تذکر فرد آمر به معروف قرار می گیرد به همراه دو تن از اشرار دیگر و با استفاده از چوب، میل گرد و قمه فرد ناهی از منکر را مورد تهدید، فحاشی و هتاکی قرار داده و این فرد را جلوی چشمان خانواده مورد ضرب و شتم قرار می دهند.

گفتنی است این افراد شرور بارها در موضوعات مختلف اقدام به تهدید و ارعاب اهالی نموده اند که در مواردی اهالی محل اقدام به شکایت از این اشرار کردند اما متاسفانه با مسامحه دستگاه های مسئول، صبح روز بعد اشرار آزاد شدند.




      
<      1   2   3   4   5   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا